Október 8-tól látogatható az ország egyetlen képzőművészeti mentorprogramjának, a Budapest Art Mentor végzős művészeinek harmadik évzáró kiállítása, a Felfedezők 3.0 a Budapest Projekt Galériában.

Az idei év globális eseményei példátlanok a ma élő
generációk számára, amelyeknek hatásai gyökeres változásokat eredményeznek
társadalmi, gazdasági és egyéni szinten is az elkövetkezendő évtizedekben.
Átalakulnak meglévő emberi kapcsolataink, a hétköznapjaink, de még a világhoz
való viszonyunk is új megvilágításba kerül. Sokszor ezeknek a folyamatoknak
kezdetben visszavető erejük van, kizökkentenek, hiszen megbomlik egy korábbi
világrend biztos tudata, de vajon milyen lehetőségek rejlenek a változásban?

A Felfedezők 3.0 című kiállítás olyan alkotásokat mutat be, amelyek éppen erre a változásra, az újrakezdésre és az újraértelmezésre, a megújulásra adnak valamiféle alternatívát az alkotók és a látogatók számára. Antal Malvina szobrai, installációi és kollaboráción alapuló performanszai az ok-okozati összefüggések láncolatait hivatottak feltárni új értelmezési lehetőségek után kutatva, míg Benyovszky-Szűcs Domonkos olajképei a leképezés és a megértés folyamatain keresztül a látvány és a jelentés ellentmondásos kapcsolatára reflektál. Szabó Kristóf (KristófLab) műfaji határokat átlépő alkotásaiban az embert és épített környezetét vizsgálja, melyben az egymásra rakódó rétegek eltávolodva az eredeti jelentéstartamtól egy utópisztikusnak tűnő koncepciót sejtetnek.

Széll Ádám alkotásai a térérzékelés
torzításait mutatják be, Kiss Botond
András
érzékeny képgrafikai munkái pedig a keresés és a rátalálások
folyamatát ábrázolják. Teplán Nóra festményei
közvetetten reflektálnak az elidegenedés és újra-megismerés, a szétesés majd az
újjáépítés, a rendszerteremtés és a fegyelem témaköreire. Dóra Ádám naplószerűen megalkotott nagyméretű vászonképein a lét
állandó törvényszerűségeit és elemi kontrasztjait vizsgálja, Varga Gyöngyvér Amala a hagyományos
képalkotás és digitális technológiát ötvöző üvegmunkái az intuitív gesztusokat,
spontán érzelmi lenyomatokat és belső utazásainak emlékképeit rögzítik.

Szirmai Nóra törékenynek ható acélszobrai
a természet formavilágából építkezik, mely természetközeliség Bubla Éva munkáiban is megmutatkozik,
aki a kiállításon bemutatott installációján keresztül a fenntarthatóság
ökológiai kérdéseire keres válaszokat. Dankó
Bernadett
nagyléptékű képei a flow alkotói élményére összpontosítanak, Enzsöly Kinga akvarell rajzainak
kiindulópontja pedig a hétköznapok élethelyzeteiből táplálkozik, olyan
kérdéseket járva körül, mint az elmúlás, a hiány, a természet és a város
viszonya.

A kísérőprogramokon a kiállító művészek páros tárlatvezetései mellett, a nagysikerű Értsd a kortárst! című művészettörténeti előadás is látogatható a Budapest Art Weeken.