Elsőként, július 22-től a KÉK – Kortárs Építészeti Központ együttműködésével a Bartók Béla úton lesz látható Oto Hudec szlovák alkotó installációja.

A Nomadia a sátrat idézi meg mint az ideiglenes építészet archetipikus formáját: többek között a nomád létformát élő népek, a menekültek, illetve a túrázók sátrait.

Az installáció szimbolikusan ad teret az államok és a vállalatok által elnyomott népességnek, például az eltűnőben lévő nomád kultúráknak vagy a migránsoknak. Ezek a törékeny építmények a velük együtt kiállított dokumentumokban leírt történeteket közvetítik, amelyeket az adott állomásokon a művész által készített festmények és képeslapok egészítenek ki .

Ezt követően az EJTECH formáció installációja a Vörösmarty téren áll össze egyedi hangtérré a Műhely/Az ONYX előszobája partnerségével augusztus 3-tól.

Az Of Matter In Waves egy textil hangrendszeren keresztül szétteríti az anyagot az akusztikus tartományban.

Egy térbeli hangbeállítás, amely többcsatornás kompozíciók révén a kialakuló hangkonstellációk láthatatlan geometriáit idézi meg. Egy tér-idő nyílás, melyen keresztül megtapasztalhatjuk az összefonódást, szubjektum és objektum kettősségének feloldódását. Eszköz, mellyel hangtereket szőhetünk. 

Mindkét villámesemény mindössze néhány hétig várja a látogatókat egyedi nyitvatartással. Végezetül

a Ludwig Múzeumban látható kiállítás záróeseményeként nyílik meg Jeannette Christensen norvég művész zseléinstallációja a nyár végén,

mely a következő egy hónapban a látogatók szeme láttára alakul át egy rendhagyó pincehelyiségben, időben is kiterjesztve a kiállítás egészét szeptember végéig.

A Kiterjesztett jelen – Átmeneti valóságok szeptember 4-ig látogatható a Ludwig Múzeumban

Nyitókép: Jeannette Christensen: Minden nap egy csoda, 1995, Port of Art, Kotka, Finnország. A művész jóvoltából.