Feltámadt az Ikarus trolik utolsó mohikánja

Program

Ingyenes családi programokkal, köztük trolikerékcserével és duplacsuklós játszóbusszal várja az érdeklődőket a BKV szeptember 28-án, a Trolibusz Divízió nyílt napján Budapesten, a Zách utcában.

Egy Ikarus 60T típusú trolibusz – amely nagy utaslétszám esetén az Általános Mechanikai Gépgyár által gyártott pótkocsival (a háttérben) is közlekedett – a főváros X. kerületében, a BKV Zách utcai trolibusztelephelyén. Fotó: Faludi Imre / MTI/ MTVA
Egy Ikarus 60T típusú trolibusz – amely nagy utaslétszám esetén az Általános Mechanikai Gépgyár által gyártott pótkocsival (a háttérben) is közlekedett – a BKV Zách utcai trolibusztelephelyén. Fotó: Faludi Imre / MTI/ MTVA

Kinyitja kapuit a műhely, lesz tesztvezetés, és ki lehet próbálni azt is, hogyan kell kereket cserélni, felrakni az áramszedőket vagy áramkört építeni. Az eseményen mutatják be a BKV nosztalgiaflottájának új járművét, az Ikarus 60T-t is.

Az Ikarus 60T az Ikarus 60-as autóbusz alapján készített trolibusz, amelyből összesen 157 darabot gyártottak az ötvenes években, ám napjainkra mindössze egyetlen példány maradt belőle. Az 1971-ig közlekedő jármű felújítását most fejezte be a BKV. A troli visszakapta eredeti fényezését, belső tere is a korabeli állapotot tükrözi. A retró külcsín alatt azonban már egy modern, szoftveres vezérlés rejtőzik. Az Ikarus 60T-t a Zách utcai nyílt napon lehet először megnézni.

A nosztalgiaflotta új járműve mellett a legmodernebb budapesti trolikat, a Solaris-Skoda Trollinókat is meg lehet tekinteni a nyílt napon. A kiállított járművek között lesz még az üzemzavar-elhárító Schörling, az IK630-as kabrióbusz, illetve még sok más retró trolibusz és autóbusz a BKV nosztalgiaflottájából. A legkisebb gyerekeket a duplacsuklós Van Hool AGG 300 típusú autóbuszból készült játszóbusz várja.

A kicsit nagyobbak tesztelhetik tudásukat a kerékpáros tanpályán vagy a rajzversenyen. A felnőttek segédkezhetnek a járművek hatalmas kerekeinek lecserélésében, kipróbálhatják az áramszedő le- és felhelyezését, valamint azt is, hogyan kell áramkört építeni. Lesz szimulátoros tesztvezetés és számos szakmai előadás is.

A helyszín (Trolibusz Divízió – 1101 Budapest, Zách u. 8.) megközelíthető az Ikarus 280T GVM típusú ingyenes különjárattal, amely a Puskás Ferenc Stadion metróállomástól indul, illetve az 1-es villamossal vagy a 37 és 37A villamosokkal.