A Nemzeti Filharmonikus Zenekar tubaművészének hiányzik ugyan a közösség, de úgy érzi, ez az időszak ideális az alkotáshoz. Na és mit ajánl nekünk?

Hogyan éled meg a jelenlegi helyzetet?

Viszonylag könnyen alkalmazkodom, nem pánikolok. Követem az előírásokat és közben átrendeztem az életem úgy, hogy az a leghatékonyabb legyen. Hiányzik az NFZ mint közösség, a Zeneakadémia és a Müpa mint szakmai élettér, valamint a személyes találkozások és beszélgetések a barátaimmal, kollégáimmal, de remélem, hamarosan túl leszünk a járványon.  

Mivel foglalod el magad a négy fal között?

Most kevesebbet gyakorolok vagy játszom, mert kevés a motiváció, azaz háttérbe szorult az előadói aktivitás, de többet stúdiózom és komponálok. Ideális időszak ez most az alkotáshoz.

Az egyik olyan darabom felvételét keverjük, amit még két éve írtam Szy Katalin szövegére, színésznőre, szerpentre és vonósokra Éva címmel. Oláh Vilmos hegedűművésznek írok versenyművet Isten 7 utolsó csapása alapján a Jelenések könyvéből, és Feledi János koreográfussal is tervezünk egy új balettet. Ezeken dolgozom, ezekhez készítek háttértanulmányokat. Egy-egy ilyen időszak kitűnő arra, hogy a komponáláshoz szükséges információk után kutassak, vagy azokat elemezzem, így igyekszem olvasni és sok zenét hallgatni. Nagyon furcsa, de teljesen kitölti az a napjaimat, amit eddig nem, vagy éjszakánként csináltam... Esténként pedig filmeket nézünk a párommal.

Milyen filmet, könyvet, online megnézhető előadást ajánlanál az elkövetkező időszakra?

Egyik kedvenc filmem Woody Allen rendezésében az Éjfélkor Párizsban. Aki megteheti, nézze meg eredeti nyelven. Rendkívül szórakoztató.

A tánc kedvelőinek szeretettel ajánlanám az Orfeusz balettünket, aminek a koreográfiáját Feledi János készítette, a zenéjét pedig én írtam. Modern színpad, frenetikus táncosok, zseniális koreográfia és egy fantasztikus szimfonikus zenekar, mindez a Müpában. Mi baj lehet?

Zenének Eötvös Péter: Reading Malevich című kompozícióját ajánlanám. Nemrég hallottam élőben a Müpában a szerző vezényletével. Szerencsém volt a koncert előtt a szerző által levezetve végigkövetni, hogyan transzformálta Eötvös Malevich képét zenévé. Óriási élmény volt.

Az interjúsorozat többi része itt olvasható.