Az első villamos 1887. november 28-án, hétfőn délután fél háromkor indult el a Nyugati pályaudvar elől.
A Nagykörúton közlekedő próbakocsi emlékét ?egy pillanatfelvétellel szeretnénk feleleveníteni, ezért eredeti tárgyakkal, tablókkal és eddig nem látott fotókkal illusztrált, igen részletes villamostörténeti látnivalókat tárunk a látogatók elé? ? mondta el az MTI-nek Merczi Miklós muzeológus, a kiállítás rendezője.
 

Két évvel később, 1889-ben már állandó villamosközlekedés volt a fővárosban. Az ezt reprezentáló, működő modell a kiállítás után a múzeum terepasztalán közlekedik ? tette hozzá.

A mostani bemutató szervesen kapcsolódik a Szabad a pálya című, a dualizmus technikatörténetét bemutató kiállításhoz ? ismertette Merczi Miklós.
A tárlat egyik legérdekesebb látnivalója a Zipernowsky Károly által 1890-ben kifejlesztett egysínű, alsóvezetékes modell, amelyet a szűk, belvárosi utcákban történő közlekedésre szántak. A szerelvényt a Ganz gyárban készítették.
Mivel a működőképessé felújított jármű nagyon értékes, ezért csak alkalmanként, előre meghirdetett időpontokban lehet majd megtekinteni. Folyamatosan látható viszont a róla készült filmfelvétel ? jegyezte meg a szakember.
 
(Forrás: MTI)
(Fotó: bkv.hu)