13. Koreai Filmfesztivál: főszerepben a női filmek és alkotók

Film

A tavalyi év legviccesebb akció-vígjátéktól a politikai drámán át az avantgárd fantasy-dokumentumig számos műfajban ismerkedhet a koreai filmes gondolkodással a magyar közönség szeptember 4. és 10. között a Corvin moziban.

A fesztivál nyitófilmje Li Pjoung-hon akció-vígjátéka, az Extrém meló, amely minden idők legnézettebb vígjátéka lett Dél-Koreában. A Friss szekció hagyományosan a legújabb koreai filmeket vonultatja fel úgy, hogy az újdonság mellett a koreai film alakuló irányaira is fókuszál.

A koreai filmes világ kiemelkedő képviselőire fókuszáló Arcok műsorblokkban ebben az évben Mun Szori színész-rendezővel ismerkedhet meg a közönség. A színésznő a 2002-es Oázis (Oasis) című filmért elnyerte a 2002-es Velencei Filmfesztivál Marcello Mastroianni-díját. Az elmúlt években első koreaiként hívták meg a locarnói és a velencei nemzetközi filmfesztivál zsűrijébe.

A Fókusz szekció minden évben egy speciális témára összpontosít. Idén négy nagyhatású, női filmet mutat be, melyek az önismeret és az elnyomott vágyak kapcsolatát boncolgatják. A női egyenjogúságért folytatott küzdelmet dolgozza fel Han Ga-ram Fuss önmagadhoz! (Our body) című filmje.

A másság témája kulcsszerepet játszik Lim De-hjung Kedves Dzsunhi! (Moonlit Winter) című alkotásában is, a tavalyi Puszani Filmfesztivál zárófilmjében. A film kísérőeseménye egy pódiumbeszélgetés Vincze Teréz és Dragon Zoltán filmes szakemberekkel és a nemrég magyarul is megjelent könyv fordítójával, Dzsin Kjong-ével pénteken a Koreai Kulturális Központban.

Az Extra szekció idén Dzsung Han-szok, a Puszani Nemzetközi Filmfesztivál koreai filmekért felelős programszerkesztőjének válogatását kínálja, és A koreai film jövője címmel négy ígéretes filmrendezőre hívja fel a nézők figyelmét.

Kiemelt fotó: Lim De-hjung: Kedves Dzsunhi!