25 millió látogató előtt mutatkozhatnak be a magyar divat- és dizájntervezők a dubaji világkiállításon

Képző

A dubaji világkiállításon a Magyar Divat & Design Ügynökség egy olyan hét megvalósítását tűzte ki célul, amely a kreativitást ünnepli, az innovációt ösztönzi, továbbá bemutatja a magyar divat- és dizájnipar legkiválóbb alkotóit.

A megjelenésnek köszönhetően az európai piac után a Közel-Keleten is felfedezhetik hazánk tervezőinek kreativitását és egyediségét, valamint ez kiváló alkalom, hogy a világkiállításra érkező 25 millió látogató megismerje országunk múltját, hagyományait, természeti kincseit és nemzeti kultúráját.

Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik a 2021. október 1. és 2022. március 31. között megvalósuló Dubaji Világkiállításhoz. Az Expo 2020 Magyarország által megvalósított programok között kapnak helyet az ügynökség divat- és dizájneseményei, melyeken a hazai divatipart és annak kiemelkedő tehetségeit ismerhetik meg a világ minden tájáról érkező látogatók.

A magyar pavilon a hagyományokat és a modernitást ötvözi, így a világkiállításon való magyar megjelenés turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt egyedülálló lehetőség.

„Az Expo 2021 Dubaj idején egy olyan kreatív hetet szeretnénk megvalósítani, amely méltóképp megismerteti a látogatókkal a gazdag kreatívipari múltunkat és jelenünket, innovatív gondolkodásunkat a jelen lévő fontos gazdasági és szakmai szereplők, valamint a nemzetközi média előtt” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója, majd folytatta: „A Közel-Kelet első világkiállítására 25 millió ember érkezik, így kiváló lehetőség tervezőink számára, hogy felhívják a nemzetközi közönség figyelmét. Dubaj a nyugati világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplője, így a bemutatkozással rendkívül pozitív hatást gyakorolhatunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére.”

A Dubaji Világkiállításon való magyar megjelenésért alapvetően az Expo 2020 Magyarország a felelős, azonban az ügynökség szakmai partnerként és tanácsadóként nyújt segítséget. Emellett az MDDÜ a hazánkat képviselő tervezők és a kiállítás formaruháit megalkotó márkák kiválasztásában adott támogatást, valamint a divat- és dizájnrendezvények megszervezésében.

A kreatív hét során november 7-én egy vacsora keretében enged betekintést munkájába az ügynökség a divat- és dizájnipari szakemberek, a sajtó, a forgalmazók, illetve a jelenlévő influenszerek számára. November 8. és 12. között valósul meg a Downtown Design, amely a hivatalos Dubai Design Week egyik központi eseménye. A magyar dizájnmárkák – ERROR N’ MORE, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, POSITION Collective és sarakele – alkotásai az egységes Budapest Select ernyőmárka alatt lesznek megtekinthetők, csakúgy, mint a november 9-i Budapest Select Fashion Show keretében bemutatkozó divattervezők – ABODI, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, MERO és Sentiments – alkotásai, amelyekkel az októberi Budapest Central European Fashion Week kifutóin már találkozhattak az érdeklődők.

A világkiállításon való részvétellel az ügynökség lehetőséget biztosít a tervezőknek, hogy megismertethessék országunk kreatívipari gazdagságát a látogatókkal, akik a világ minden tájáról érkeznek az eseményre.

Emellett november 10-én az MDDÜ egy kerekasztal-beszélgetésre invitálja az érdeklődőket, amelynek során különböző országok kreatív ágazatainak női vezetői osztják meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a sikerhez vezető úttal kapcsolatban. A résztvevők Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója, Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója, valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetője. A beszélgetés során többek között olyan témákat járnak körbe, mint az új divatfővárosok, a fenntarthatóság, valamint a női vezetők szerepe a divatban.

Nyitókép: Magyar pavilon a Dubaji Világkiállításon. Forrás: az Expo 2020 Magyarország Facebook-oldala