A film forgatókönyvíró-rendezője, Bodzsár Márk és színészei a sajtóvetítés után meséltek a forgatásról és a produkcióval kapcsolatos élményeikről.
A Drakulics elvtárs voltaképpen nem az első magyar vámpírfilm, mert 1922-ben már készült egy vámpíros magyar produkció, csak sajnos elveszett a kópiája – mesélte a rendező. Ötévesen nagymamája vitt el a Vámpírok báljára, ami meghatározó élménye lett. Ettől kezdve tudatosan kereste a vámpíros filmélményeket, s az egyetemen is ebből írta szakdolgozatát. Egy másik filmtéma kapcsán kezdte el a Kádár-kort kutatni, ekkor merült fel, hogy milyen érdekes lenne e korba beereszteni egy vámpírfigurát.
A filmben az 1956-os szabadságharc után a kubai forradalmat megjárt, majd Amerikában kikötött Fábián elvtárs (Nagy Zsolt) vérvörös Mustangon viharzik be a hetvenes évek Budapestjére, hogy segítsen egy internacionalista véradókampányban. Megvénült egykori harcostársai megdöbbenve látják, hogy Fábiánon nem fogott az idő. Kádárék mindenáron meg akarják tudni, hogy mi az általa birtokolt örök élet titka. A kémelhárítás két legjobb emberét, Kun Lászlót (Nagy Ervin) és élettársát, Magyar Máriát (Walters Lili) állítják az ügyre. Ahogy a lány egyre közelebb kerül Fábiánhoz, úgy lesz Laci egyre féltékenyebb a csatos „hüsis” üvegből málnalé helyett vért kortyoló idegenre.
A forgatás, amely zömmel éjszaka zajlott, tavaly novembertől februárig tartott. Nagy Ervin saját történeteit is beleszőtte monológjaiba. Megpróbált minden olyan életrajzi elemet beemelni a filmbe, amire emlékezett gyerekkorából.
Az Ibolyát alakító Borbély Alexandra arról beszélt, hogy már a casting is nagyon felszabadult volt, ahol Kádár Jánosról szóló vicceket kellett mesélnie. Örömmunka volt számára a forgatás, mert egy új színt mutathatott meg magából, valami olyat játszhatott, ami megnevetteti az embereket.
Walters Lili úgy vélte, furcsa, jól működő páros volt az övék Nagy Ervinnel, és a vámpír közbelépésével komplex és izgalmas szerelmi háromszög született.
„A film végére ez a három ember teljesen lecsupaszodottan, minden illúziótól és hazugságtól megfosztva áll szemben egymással”
– foglalta össze Bodzsár Márk.
A film látványvilágának megteremtésében nagy szerepet játszott Ágh Márton látványtervező, Reich Dániel operatőr, Füzes Eszter jelmeztervező és Horváth Áron art direktor is.
A nyitóképen: Nagy Ervin és Walter Lili.
Fotók forrása: imdb.com