A hét főbűnt járja körbe Böbe első szólólemeze

Zene

Bár Szécsi Böbe neve már régóta ismert zenei körökben, ezúttal egy teljesen más világba enged betekintést most megjelenő poïsoned paradïse című első szólólemezével. Az anyagon szereplő nyolc dalt (+intro) az énekes-dalszerző saját maga írta és hangszerelte, és a hét főbűn tematikája mentén tárja elénk igencsak sokszínű spektrumát.

Böbe korábban megjelent három kislemezdalát (heart ïs where the poïson ïs, wïsh ï could be you, forbïdden fruït) összekapcsolta az, hogy mindegyik borítóján valamilyen virág jelent meg, amelyekhez mögöttes jelentés is társult. Most a lemez megjelenésével a helyére kerülnek az utolsó puzzle-darabok is: a dalok mindegyike az egyik főbűnt szimbolizálja. Megjelenik tehát a bujaság, a harag, a kapzsiság, a büszkeség, a mohóság, az irigység és a lustaság is. 

Mindezek persze nem szó szerint, hanem átvitt értelemben, mint inspiráció vannak jelen, és a dalok nagy részében különböző párkapcsolati helyzeteken keresztül vizsgálhatjuk őket. Többek közt megismerkedhetünk a megcsalt fél nézőpontjával, de találkozhatunk az elérhetetlen, plátói szerelem érzésével, a tiltott gyümölccsel, a toxikus párkapcsolaton belüli versengéssel vagy éppen azzal, mi történik, ha elmúlik a lila köd. A sokszor mély és személyes ihletettségű szerelmi dalok mellett azonban olyan globálisabb témák is felmerülnek, mint a közösségi média okozta önképzavar, illetve a mai, felgyorsult világ énközpontúsága. Az egészet pedig a záró, broken wïngs című dal összegzi, amiről Böbe a következőképp mesél:

„Ez a lemez záróakkordja: azt a pillanatot ábrázolja, amikor a mennyország kapujában állunk, és el kell számolnunk az életünkkel. A dal üzenete, hogy nem vagyunk tökéletesek, hibázunk, és valahol mind bűnösök vagyunk.”

De a nemcsak tematikájában, hanem zeneileg is sokszínű poïsoned paradïse minden dalát Böbe maga írta és hangszerelte, sőt producerként is maga jegyzi a lemezt, míg a felvételben és mixelésben AnnaElza volt segítségére. Saját bevallása szerint számára az alkotáshoz ez is hozzátartozik, és végtelenül élvezi azt a szabadságot, amit az önállósága nyújt a folyamatban. Úgy érzi, számára ez a természetes módja annak, hogy a „bittersweet-popként” aposztrofált, saját kis zenei világát a legautentikusabb módon tárja a közönség elé.

Kiemelt kép: Rédling Hanna