Minden, amit létrehozunk, alkotunk, amivel tovább színezzük a világot, a kultúránk részévé válik. A kultúránkban vagyunk otthon, innen indulunk el, ide érkezünk meg, az anyanyelvünk mellett a másik nagy összetartó kapcsunk, a legfontosabb kikötőnk.
Minél jobban rétegezzük a kultúra fogalmát, annál több eszköze lehet – legyen ez szelfi készítése, regény írása, egy illusztráció elkészítése, de akár napjaink pillanatainak megörökítése közösségimédia-sztorikban. A Hajógyár-projekt ezt a szenzitív, hömpölygő, napról napra gyarapodó kulturális sokféleséget mutatja meg médiatartalmaival. A Hajógyár könnyűzenei centrum előhírnökeként nem tesz különbséget réteg- és tömegkulturális jelenségek között, a maguk valóságában mutatja be azokat.
Újszerű dizájn, tiszta benyomás
A médiatartalmak gondolatisága és vizualitása egyaránt érzékeny és kreatív, megjelenésében felveszi a versenyt a nemzetközi trendekkel. Elsődleges tartalmi célja az, hogy előítélet és értékítéletek helyett inkább elgondolkodtasson, megmutassa, együtt mennyi értéket teremtünk.
A projekt szakít a megszokott műfaji sajátosságokkal: egy márkaarchoz köthető, vezetett beszélgetés helyett a néző a saját benyomásai alapján nyer kulturális impulzusokat, így válik számára személyes és meghatározó élménnyé, akár sorsfordító benyomássá a tartalmak megtekintése.
A Hajógyár-projekt médiatartalmai kulturális hidat teremtenek alkotó és néző, vidék és város között határon innen és túl, amelyen bármikor biztonsággal kelhetünk át.
Új perspektíva
A Hajógyár-projekt médiatartalmaival olyan közvetítő közeget álmodtak meg, amelyen keresztül a maguk valóságában mutathatnak be művészeket, legyen szó ipar- vagy képzőművészekről, zeneszerzőkről, ismertetve az alkotók személyes történeteit, inspirációit, motivációit, ezzel együtt a kultúra különböző jelenségeit. Itt a könnyűzenéről lehet gasztronómiai vonatkozásban beszélni, mint ahogy a legszabadabb rap- és popszövegekhez komoly irodalmárok is hozzátehetnek. A hajógyáron semmi nem derogál, projektünk nem tesz különbséget: ugyanazon a polcon, ugyanolyan tálalással mutatja be az összes művészt a tetoválótól a keramikusig, Mező Misitől a Sör és Fű zenekarig, a néptáncostól a producerig.
„Számunkra ezt jelenti a magyar popkultúra, melyben mindenki megtalálhatja magát és azokat a témákat, amelyekkel azonosulni tud” – mondta el Dénes Adél, a Petőfi Kulturális Ügynökség könnyűzenei igazgatója.
A Hajógyár-projekt elérhető YouTube-on, Instagramon és Facebookon.