kocsiszin_600x491.png
Pozsonyi utca, Angyalföld kocsiszín,1975.Fotó: Fortepan
A BKV több, korábban önállóan működő közlekedési vállalat, a Fővárosi Villamosvasút, a Fővárosi Autóbuszüzem, a Budapesti Helyi Érdekű Vasút, és a Fővárosi Hajózási Vállalat összevonásával született meg 1968. január 1-jén. A szervezethez 1973-ban új ágazatként a metró is csatlakozott. Az 50 évvel ezelőtti Budapestet még a Ganz villamosok, a 620-as és 180-as régi Ikarusok és a szovjet gyártmányú trolibuszok jellemezték.

A főváros fejlődésével párhuzamosan változott, modernizálódott a közösségi közlekedés is: új viszonylatok létesültek, korábban nem létező közlekedési csomópontok alakultak ki, és a járműpark is kicserélődött. A BKV szervezete később, az 1970-es években a zugligeti libegővel, majd az 1986-ban újraindított Budavári Siklóval is gyarapodott. Egészen 2016-ig a HÉV is a társaság keretei között működött.


busz_600x389.png
Autóbusz 1975-benFotó: Fortepan

Az idők során a BKV nevében és struktúrájában is több változás következett be: 1991-ben a BKV a Fővárosi Önkormányzat tulajdonába került, 1996-ban részvénytársasággá, 2006-ban pedig zártkörű részvénytársasággá alakult, 2012-től pedig üzemeltetői vállalatként működik.

A kiállítás ennek a fél évszázadnak a történetét mutatja be olyan tárgyi emlékek segítségével mint a régi BKV-s egyenruhák, eredeti járműtartozékok, menetrendi és járműtáblák, BKV-s plakettek, érmék, jelvények, zászlók, utastájékoztató anyagok. Emellett hajdani jegyek, bérletek, jegylyukasztók, a kor emblematikus járműveinek modelljei, a retró korszakot felidéző fotók és dokumentumok is láthatóak a Deák téri metróaluljáróban található múzeumban.

Forrás: MTI