A kiállított művek műfajilag nagyon széles spektrumot ölelnek fel. A Futuroscope-on a média design és a médiaművészet sokszor elválaszthatatlan területeinek legkülönbözőbb megnyilvánulásait láthatjuk a videóinstallációtól a 3D animációs kisfilmen, videómappingen keresztül a vizuális zene- és hangdesignig és a mobiltelefonos alkalmazásokig. A diplomamunkákat bemutató virtuális kiállítótér is a 2020-ban diplomázók egyike, Tóth Norbert alkotása.
Az idén kiállító diplomások közül többen előadtak a TEDxMETU 2020 programon, ahol diplomamunkájukat mint aktuális, innovatív művészeti projektet mutatták be.
Czeglédi Zsombor, Tóth Norbert, Fügedi Balázs (külső közreműködő): Cyber theater
Adott a feladat: képalkotóként a színpadi látvány megtervezése Jake Heggie Ments meg, Uram! című kétfelvonásos operájához. A sejtelmesen kínzó világhoz minimálra törekvő design született, tökéletes háttérként a darabhoz.
Az alkotók egy valódi börtönben készült több száz fotó átnézése és kiválogatása után fogtak neki az elemek megalkotásának. A látvány végül három részből áll össze: mozgó és álló digitális hátterekből, fizikai díszletből és a színpadi fények megkomponálásából. Alapelemként az izgalmas fény-árnyék hatásokat kínáló a rácsot határozták meg, ami megjelenik a cellák stílusában, a börtönágyon, és ugyanebben a minimál stílusban készültek hozzá a tárgyak is.
Mádai Lilla, Csernák Zsófi: Bosques de los suenos – Interaktív dzsungel
Hogyan valósítható meg az álmok erdeje egy projektorral vetített felületre? Némi innovációval: egy szenzorokkal megalkotott interaktív dzsungel, melyhez egyszerre több ember kapcsolódhat, miközben újfajta vizuális élmény átélésére van lehetőségük. Az újkori technikai elemek használata kombinálódik a művészettel, az igazi dzsungelhangulatot pedig a mexikói kultúra motívumai nyújtják. A hagyományos, kézzelfogható elemek kapcsolódnak a modern számítógépes technológiával. A látvány élménye a vizuális kultúra eszközeivel válik innovatív tanulási formává.
Prohászka Áron: Memetric művészeti kísérlet (demo)
A Memetric installációban egy generációs algoritmus által létrehozott fiktív, ám valós adatokból összeállított ökoszisztéma fejlődését követhetjük nyomon. A játékban a világot kipusztította egy penészfaj, és karakterünk célja, hogy helyreállítsa az ökoszisztémát, visszaverje a penész támadásait, kiirtsa azt, hogy az élővilág megmaradhasson és fejlődhessen.
A játék eredetileg egy 2018-as művészeti kísérlet prezentációja volt. Lényege a környezet építése, fejlesztése, megóvása.
A virtuális kiállítást itt tekinthetjük meg.
Nyitókép: Cyber Theater. Képek forrása: METU