A múzeum dolgozóit már régóta foglalkoztatta az a kérdés, hogyan tudnák a fiatal felnőttek érdeklődését minél hatékonyabban felkelteni a múzeum és a múzeumban folyó munka iránt. Szerették volna, ha az ifjabb generáció kedvet kap, illetve megismer olyan szakágakat, mint a restaurátori pálya, kiállításrendezés, múzeumpedagógia, kutatói feladatok.
Az adott korcsoport látogatási kedvének növelésére és ezen keresztül a pályaorientációjának elősegítésére a múzeum útjára indította az „Újradizájnolva” programot.
A képzési anyagot a múzeum szakemberei dolgozták ki. A múzeum gyakorló oktatási helyszínné változott. Az élményszerű gyakorlati órákat a komolyabb szakmai előadásokkal ötvözték.
A Damjanich János Múzeum többéves tapasztalata, hogy az ifjú szolnoki lakosok igen kevéssé ismerik lakóhelyük történetét. Körükben az is egyre kevésbé tudott, hogy a városban több évtizedes múlttal rendelkező múzeum létezik. Ezt a hiányosságot szerették volna csökkenteni.
A célcsoport 12. évfolyamot végzett, értettségi után lévő fiatalok, fiatal felnőttek. A megvalósult „mintaprojektben” 14. évfolyamos, végzős dekoratőr hallgatók vettek részt.
A gyakorlatorientált képzés segített felkészíteni a szakképzésben részvevő tanulókat a szakmájukhoz kapcsolódó kompetenciák hatékonyabb elsajátításában.
Az előadásokat gyakran tarkították kisfilmek vetítésével, és sűrűn használtak képi anyagokat is.
A gyakorlati foglalkozásokon minden olyan eszközt megismerhettek a tanulók, ami az adott munkafolyamathoz szükséges volt: vitrineket, textileket, műtárgymásolatokat, eredeti műtárgyakat, posztamenseket, kiadványokat.
A teljes cikk a Magyar Múzeumok oldalán olvasható.