Szinte meglepő, miért is nem kerül gyakrabban táncszínpadra itthon Prokofjev Péter és a farkas című meséje, amikor külföldön már számtalan adaptáció született rá. A zeneszerző ebben az 1936-os szimfonikus mesében nagyszerűen kiélhette ironizáló, karikírozó hajlamát, a groteszkre való fogékonyságát: a Péter és a farkasban oly módon ismerteti meg a gyerekekkel az egyes hangszereket, hogy minden szereplőt más-más hangszerrel, más-más tipikus vezérmotívummal jellemez. Pétert vonósok jelzik, a kismadarat a fuvola hangja, a kacsát az oboa, a macskát a klarinét, a nagyapát a fagott, a farkasét három kürt, a vadászok puskájának dörrenését pedig ütőhangszerek.
Vati Tamás díszlete puritán, de szellemes: az erdőt gyerekrajzra emlékeztető, néhány ágból álló fák alkotják, melyekre kerekek vannak szerelve, így a szereplők bármikor könnyen tudják mozgatni ezt a kisebbfajta szögletes vadont. A színpad egyik szélén stilizált nádas, a másikon kalitkák, a nagypapa ágya pedig egy lécekkel lazán csíkozott váz, mely a darab egy adott pillanatában rácsos ketreccé változik.
Juristovszky Sosa jelmezei jellegükben többnyire a hagyományos balett-dresszeket idézik, az egyes állatfigurák inkább csak asszociatív módon idéződnek fel: a kacsát zöld fejék díszíti, a cica feszes macskanő-ruhát visel, a kismadár ruháján sűrű fodrok utalnak a tollakra. A fekete ruhás, fekete kéz- és lábszárvédőt hordó farkas kicsit kilóg ebből a sorból: piros pólóján (a bekapott) kiskacsa díszeleg, fejére olykor farkasmaszkot biggyeszt. A vadászok jelmeze westernhősöket idéz, ahogy széles karimájú kalapban, játékpisztolyokat lengetve masíroznak. A kisfiú és a felnőtt Péter - fehér, bő ruhájukban - egyaránt egy néptáncos legénykébe oltott harcművészt mutatnak, bár a kisfiú ruhája még makulátlan, a felnőtt Péterét pedig fekete festékfoltok tarkítják. A nagypapa lógó fenekű tréninggatyában, fülvédőben, hosszú szakállal totyog elő, de adott pillanatban sosem rest előrántani fénylő lézerkardját. A jelmezeknek, kellékeknek két arcuk van, a sötétben világítani kezdenek, így egy álomszerű, szürreális, gyermeki hőstörténet skiccelhető fel a segítségükkel.
Gombai Szabolcs Péterként valóban a gyerekre jellemző optimizmussal és naivitással lépeget át a történeten, néptánc-elemeket jócskán felhasználva (sőt, talán saját néptáncos gyökereire is reflektálva). A kismadár - Hasznos Dóra - spiccen pördülve, a kacsa - Fülöp Tímea - trappolva érkezik, a macska - Samantha Kettle - huncutul, csábítón riszál. A vadászok - Amandio Cardoso és Vislóczky Szabolcs - macsó csípőrázással lépnek színre, és olykor jellegzetes mozdulattal megfújják pisztolyukat. A nagyapa - Vati Tamás - zsémbesen toporog a színen -, a farkas - Kalmár Attila - a maga széles karmozdulataival pedig mintha éppen egy Juronics-darabból érkezett volna látogatóba.