Hargita megyéből érkezett a Közlekedési Múzeum autóbusz-gyűjteményének két legújabb darabja: egy Ikarus 256.50 és egy Csepel 258K.

A két jármű érkezése újabb lépése annak a folyamatnak, melynek során az elmúlt két évben már tíznél több egykori magyar gyártású autóbuszt mentett meg a Közlekedési Múzeum.

A most a gyűjteménybe került buszok a mindennapi
forgalomban szállították utasaikat Erdélyben. A magyar gyártású járművek
megmentése az utolsó pillanatban történt meg, hiszen ezek a buszokat már Erdélyben
is sorra selejtezik az üzemeltetők.

A Közlekedési Múzeum a buszokat helyreállításuk után bemutatja a nagyközönségnek.

Az Erdélyből a Közlekedési Múzeumba került Ikarus 256.50-es típusból 1974 és 2002 között több mint 23 000 darab készült a vállalat székesfehérvári üzemében. Ezek a buszok az évtizedek során négy kontinens huszonkét országba jutottak el; az Ikarus autóbusz típusokból Székelyföldön ez volt a legelterjedtebb.

A most beszerzett darabot 1983-ban gyártották, majd a 19-es számú Volán Vállalat színeiben szállította az utasokat. A sokáig Győrben, illetve a Kisalföldön szolgált kocsit 1999-ben adták el Csíkszeredára, ahol 2019-ig vett részt a napi forgalomban.

A másik most érkezett autóbusz egy Csepel 258K, amely
külseje alapján nagyon hasonlít az Ikarus típusaira, ám a jármű fejlesztésében
és gyártásában nem vett részt a mátyásföldi vagy a székesfehérvári üzem.
Gyártását a Csepel Autógyár végezte, mivel ők is szerettek volna megjelenni az
autóbusz piacon, a Csepel mindemellett fontos beszállítója is volt az
Ikarusnak.

A 258K típusjelű autóbuszt 1987-ben gyártották a
Volánbusz Béke téri főműhelyében. A Volánbusz 1994-ig használta a Csepel
autóbuszt, majd értékesítette. Ekkor került Erdélybe, ahol 2019 nyaráig
Csíkszeredán és környékén látta el a napi utasforgalmat.