A 130 jelentkezőből kiválasztott zenei alkotók négy napot töltöttek együtt, és három-négy fős kis csoportokban dolgozták ki kreatív ötleteiket. A KEMP szervezői, Kamau Makumi és Fodor Máriusz szeme előtt célként elsősorban az lebegett, hogy a különleges kollaborációkon keresztül a résztvevők tanuljanak egymástól. Kifejezetten a koncepció része volt, hogy a csapatokban olyanok kerüljenek össze, akik valószínűleg „természetes közegükben” sosem találkoztak volna − így történt például, hogy a népzenei a capella kvartettből (Napfonat) érkező Szarka Anita a trapper Filóval dolgozott, a hazai hiphop egyik legjobban felfelé ívelő csillaga, Beton.Hofi a Halott Pénzből ismert Járai Márkkal vagy éppen a DAL 2021 versenyzőjével, a VoiceStation kórus alapítójával, Pejtsik Pannával. Ahogy Kamau Makumi meséli:
„Itt végre nyugodt körülmények közt volt lehetőségük arra, hogy a közös alkotásra koncentráljanak, és megtapasztalják azt, hogy a másik hogyan dolgozik. Az elvárásokat messze felülmúlta az elkészült demók minősége.”
Egy-egy csapatnak átlagosan 3-6 órája volt, hogy összerakjanak egy demót, de sokan persze nem tudtak leállni, és éjszakánként „szabadfoglalkozásban” is tovább jammeltek együtt. A csapatok minden nap cserélődtek, és egyfajta tematikát, iránymutatást is kaptak, időként pedig nehezítésképpen különleges megkötések is voltak. Egyik nap például filmzeneszerzéssel foglalkoztak a résztvevők, aminek különlegessége, hogy a nemrég a mozikban is debütált sikerfilm, a Nagykarácsony két betétdala is itt született meg. Máriusz hozzáteszi:
„Már most sok résztvevő jelezte, hogy szeretné befejezni a demókat, és saját előadói profiljuk alatt kiadni a dalokat. De ami ennél is fontosabb, hogy azóta folyamatosan épülnek a táborban kialakult kapcsolatok, és a KEMP-en kívül is sokan dolgoznak együtt.”
A résztvevők egyébként szakmai iránymutatást is kaptak, külön erre az alkalomra ugyanis masterclassokkal is készültek: Fodor Máriusz az inspirációról, Tiszeker Dániel rendező (többek közt Nagykarácsony, #sohavégetnemérős) a filmzeneszerzésről, Toldi Miklós zenei producer a productionről és Szepesi Mátyás (Konyha) a dalszövegírásról mesélt, ezeket a tapasztalatokat pedig videós formában most mindenki számára közkinccsé teszik a szervezők.
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8HbNPErRSemEYdjEl1YUmTw0jD_lD-6Y
A KEMP tehát a dalszerzést egy egészen új irányból közelíti meg, és hosszú távon rengeteg lehetőség rejlik benne. Ennek első állomása, hogy most egy hétig a nagyközönség számára is elérhetővé teszik a felvett demókat, amiken elképesztően széles zenei palettán mozgó, feltörekvő és már ismert zenészek alkottak együtt, ennek megfelelően a „titkos” album maga is igencsak eklektikus, tele újító megoldásokkal.
Fotók: Onetempo