A negyvenkilenc éves Olivier Marchal mindent a francia rendőrségnek köszönhet. A színész-rendező, aki karrierjét egy kapitányságon kezdte (közben színjátszó tanfolyamra járt), majd az utcai munkát a filmezésre cserélte, eleinte kétféle televíziós munkát vállalt: zsarukat formált meg különböző sorozatokban és szkripteket gyártott egy népszerű francia detektívsorozathoz.
Marchal második nagyjátékfilmjével, a 36 - Harminchattal vált igazán közismertté. A szaksajtó rögtön kikiáltotta a francia Michael Mann-nak, amiben ugyan van némi igazság, de mégis óriási túlzás lenne azt állítani, hogy az európai szimplán lemásolja azt, amit tengerentúli kollégája csinál. Ugyan mindketten rendőrportrékat festenek, de ami Marchalnál bűnügyi mozi, krimi, az Mannál nagyvárosi modern western, ami a gallnál a hetvenes-nyolcvanas évek legendás francia zsarufilmek hangulatainak megidézésére tett kísérlet, az a tengerentúli rendezőtársnál hideg kékbe öltöztetett hűvös elegancia, melynek egyik lényegi eleme az akcióorientált dramaturgiai elhagyása és a dialógusokon keresztül egyetlen, minden rezdülésében tökéletesen kidolgozott akciófinálé előkészítése.
Négy évvel a 36 után Marchal újra előveszi a reménytelen rendőrdrámák szubzsánerét, és Daniel Auteuil főszereplésével tovább mélyíti a kiégett-de-az-élettől-egy-utolsó-lehetőséget-kapó zsaru toposzát. A Franciaországban 2008 februárjában bemutatandó MR 73-ban Auteuilnek egy fiatal lányt kell megvédenie szülei gyilkosától.