A szervezőbizottság összesítése szerint a 40. Magyar Filmszemle két fő helyszínén (a Palace MOM Park moziban és a Budapest Kongresszusi Központban) 10 vetítőteremben 8 nap alatt összesen 53.334 látogató fordult meg.
A nézők 331 előadást (ezen belül 13 pótelőadást) tekinthettek meg, ezenkívül részt vehettek 25 rendezvényen (közöttük egy háromnapos konferencián). A szemle alatt négy kiállítás volt megtekinthető.
A további helyszínek (Uránia Nemzeti Filmszínház és Bem mozi) nézőszámaival kiegészítve a 40. Magyar Filmszemlének összesen közel 57 ezer (egészen pontosan 56.906) látogatója volt.
A legnézettebb nagyjátékfilmek (1, Tréfa, Papírrepülők, Kaméleon, Adás, A hetedik kör, Nem vagyok a barátod) 2 ezer feletti nézőt vonzottak, a kisjátékfilmekre átlagosan hét-nyolcszázan voltak kíváncsiak, a dokumentumfilmek közül a legnépszerűbbeket (A fideszes zsidó, a nemzeti érzés nélküli anya és a mediáció, Kapocs és A gyakornok) 400-nál is többen látták.
Sikeres volt a Filmsál akció is: a kezdeményezés eredményeképpen 2 és fél millió forint gyűlt össze a szegények támogatására. Az összeget a Szociális Innováció Alapítvány munkatársaival a szervezők (Salamon András, Böjte József, Meskó Zsolt rendezők és Mester Gábor gyártásvezető) személyesen adják át Sajókazán a rászorulóknak.
Az akció sikeréhez nagyban hozzájárultak az ELTE Szociálismunkás-képző Tanszékének vezetői, Hegyesi Gábor és Vadkerti Ildikó, valamint a tanszék hallgatói, akik önkéntesként dolgoztak a Filmsál akcióban. A Filmsál akció melynek lényege az volt, hogy a Szemle főbb helyszínein felállított standokon az adakozás jelképéül szolgáló, filmszalagként megfestett sálat adtak azoknak, akik legalább 2 ezer forinttal támogatták a 2009. telén fűtés és élelem nélkül élőket a tervek szerint a jövő évi, 41. Magyar Filmszemlén is folytatódik.
A 40. Magyar Filmszemle elteltével a Filmklik is megvonta a maga mérlegét: a hazai video-on-demand portál a szemle nyolc napja alatt számos, a versenyben, illetve a bemutató szekcióban szereplő alkotást tett hozzáférhetővé online, ingyenesen.
Ezen idő alatt az oldal a közel ötven filmre több mint 3 ezer "virtuális jegyet"adott ki. A legnézettebb alkotásnak Hajdú Eszter dokumentumfilmje, A fideszes zsidó, a nemzeti érzés nélküli anya és a mediáció bizonyult, ezt követi Hegedűs 2 László kísérleti kisjátékfilmje, az 1Kávé, majd Gadányi Károly rendezése, a Zuhanás következik. A filmklik.hu szerkesztői ezúton is köszönik az alkotóknak, hogy hozzájárultak filmjüknek a honlapon való szerepeltetéséhez.