Alternatív csatornák a hazai filmforgalmazásban

Film


buddha_collapsed_out_of_shame.jpg
 Buddha Collapsed Out of Shame

Március 1. és május 31. között 9 közösség, 9, a toleranciáról szóló film forgalmazását szervezheti, ha erre a jogot megszerzi.

 
A filmek listája:
 
 
1.  Silent Voices (Lea Fehrer - 2009)
2.  Unmade Beds (Alexis Don Santos - 2009)
3.  London River (Rachid Buchareb - 2009)
4.  The Other Bank (George Ovashvili - 2009)
5.  Buddha Collapsed Out of Shame (Hana Makmalbaf - 2007)
6.  Country Teacher (Bohdan Slama - 2008)
7.  The Band's Visit (Eran Korilin - 2007)
8.  Camino (Javier Fesser - 2008)
9.  Leo's Room (Enrique Buchichio - 2009)
 
A pályázat célja, hogy a magyar fiatalok ne csak megismerkedjenek a világ filmtermésének a toleranciáról, rasszizmusról, egymás mellett élésről szóló filmjeinek krémjével, hanem a terjesztésükben is tevékenyen szerepet vállaljanak. Kreatív fiatalokból álló társaságoknak, osztályoknak, közösségeknek lehetőséget nyújtson, hogy részt vegyenek a hazai filmforgalmazásban.
 
Mára nyilvánvalóvá vált, hogy a mozgókép és az internet olyan területek, amelyekben a fiatalok otthonosan mozognak és amelyek leginkább képesek az őket érintő társadalmi üzenetek továbbítására. Épp ezért a beadandó pályázatokban kiemelt szerepet kell, hogy kapjanak a különböző online felületek, közösségi oldalak, blogok, videómegosztók stb.
 
A közösségek, osztályok a filmklik@filmklik.hu e-mail-címen jelezhetik érdeklődésüket a Helyzetek és gyakorlatok pályázat iránt. A filmklik.hu szerkesztői ezt követően értesítik őket, milyen módon kaphatnak térítésmentesen hozzáférést ezekhez a jelenleg még moziban, videótékákban nem található filmek - angol feliratos - változatához az interneten.
 
A pályázatokat egy szakmai zsűri értékeli, amelyben a filmforgalmazás, az internetes kommunikáció és a filmekben tárgyalt témák szakértői kapnak helyet.
 
A pályázatok leadási határideje: február 15.
 
Az eredményhirdetést február 22-én tartják. Ezt követően a 9 nyertes pályázó megkapja a filmek hivatalos marketinganyagait (képek, előzetesek, plakátdiák, press-kit), amelyeket a kampány során szabadon használhat. Erre a célra a filmklik.hu felületei ingyenesen a győztesek rendelkezésére állnak, de természetesen tetszés szerint bárhol máshol is blogolhatnak, építhetnek közösségeket, reklámozhatnak stb. A közösségek a filmek forgalmazását a március 1. - május 31. közötti időszakban bonyolíthatják le. Ez a verseny tulajdonképpeni második fordulója, hiszen az ez idő alatt elért mozibevétel dönti el, melyik csapat tudta a saját filmjét a legsikeresebben forgalmazni. Egy közösség több filmre is nyújthat be pályázatot.
 
A részletes kiírás a www.filmklik.hu oldalon olvasható.