A bombák földjén nem jött volna létre James Cameron nélkül

Film


kathrynbigelow_oscar-dij_k_epa20100308021.jpg
 Kathryn Bigelow

(MTI) - Minderről a győztes amerikai filmrendező - aki nemcsak A bombák földjén című filmjével futott be, hanem az Oscar-díj több mint 80 éves történetében nőként először a legjobb rendezőnek járó aranyszobrocskát is elnyerte - a Die Welt című napilapnak nyilatkozott erről kedden. Az 59 éves Kathryn Bigelow a német újságnak elismerte, hogy a filmről kollégáival és barátaival, köztük volt férjével, a páratlan kasszasikert produkáló és korábban fő esélyesnek tartott Avatar rendezőjével, James Cameronnal számos beszélgetést folytatott.

   
"Már több filmet csináltunk együtt, nincs ebben semmi rendkívüli" - jelentette ki, hozzátéve: "Jim nélkül aligha csináltam volna meg a filmet".
   
Az általa rendezett iraki háborús drámával kapcsolatban meglehetősen különösnek találta, de nem cáfolta azt a feltételezést, hogy egy női rendező másként, mindenekelőtt több emberséggel mesél el egy háborús filmet, mint egy férfi kollégája. Szavai szerint a hangsúly számára ugyanakkor a mesélésen és nem azon volt, hogy az adott történetet férfiként vagy nőként meséli el. "És ha az a történet, amelyet el akarok mesélni, adott esetben egy háborúban játszódik, akkor háborús filmről van szó" - fogalmazott az amerikai rendező, aki szerint a háború és Hollywood amúgy is jelentősen összeolvadt már.
   
Bigelow az interjúban két olyan filmet említett, amelye - mint fogalmazott - bizonyos mértékben irányadóak volt mostani filmje elkészítéséhez. Ennek kapcsán Francis Ford Coppola 1979-ben készült vietnami háborús drámájáról, az Apokalipszis most című filmről, valamint Ridley Scott Szomáliában játszódó, 2001-es háborús filmjéről, A sólyom végveszélybenről beszélt. Szavai szerint ez a két film lebegett a szeme előtt, amikor iraki háborús drámáját készítette. Ez a két alkotás ismertette meg vele valójában, hogy milyen is egy háborús hadszíntér, amit korábban csak a hírekből ismert.
   
Kathryn Bigelow elmondta, hogy a jövőben gyakrabban akar filmeket készíteni, ha sikerül összegyűjtenie a szükséges pénzt. Azt ugyanis elismerte, hogy "klasszikus független" rendezőként a nagy stúdiókkal meglehetősen hadilábon áll.
 
Korábban: