Cenzorok szerint sok az, amit Ang Lee mutat

Film

Ang Lee öntörvényűségéhez semmi kétség sem fér. Elsők közt volt, akik kínai színészeket "reptettek" az amerikai mozikban, amire a producerek ugyan mondhatták, hogy ezzel majd sikerül a Mátrixra gerjedő rajongókat becsábítani, de valószínű nagyot nyeltek, amikor megtudták, hogy az ékes angol nyelv mellőztetett a produkcióból. Az olvasni nem igazán szerető tengerentúli közönség így kénytelen volt olykor a vászon aljára tekinteni. Lee bátorságát igazolta, hogy a 2000-es Tigris és sárkány minden idők legsikeresebb idegennyelvű filmje lett, a tucatnyi díjak közt négy Oscart is bezsebelt és jó pénz hozott a konyhára.

Öt évvel később a producerek ismét vehettek egy jó nagy lélegzetet, amikor megtudták, hogy a mester szép romantikus mese elmesélésébe kezd, melynek egyedüli szépséghibájaként a két, egymásba szerető főszereplő nemét hozták fel. A Brokeback Mountain - Túl a barátságon elismeréseit órákig lehetne sorolni és még a befektetők sem jártak rosszul, a 14 millió dollárból kihozott alkotás rendkívül jól teljesített a kasszáknál. Lee bátorsága újra igazolást nyert.

Holnap a Velencei Filmfesztiválon debütál a direktor új produkciója, a Lust, Caution, mely pár nappal ezelőtt kiverte a biztosítékot a MPAA nevű erkölcscsősz szervezetnél. Ahelyett, hogy a korhatárbesorolással foglalkozó intézmény szigorúbban venné az önkényes erőszakot, újra sikerült kiszúrnia egy olyan filmet, melynek egyedüli "bűne", hogy frontális meztelenséget és orális szexet ábrázol. Meg is lett az eredmény: NC-17-es karika (csak azért nem X, mert azt ma már szinte kivétel nélkül pornófilmek érdemlik ki).

A második világháborús Sanghaiban játszódó Lust, Caution középpontjában egy fiatal nő, Wang Jiazhi áll, akinek a befolyásos helyi hatalmasság, Mr.Yee bizalmába, sőt, szívébe kell férkőznie. A férfi főszerepben egy igazi ikon, Tony Leung látható, az ifjú nőt pedig az ezzel a filmmel debütáló Tang Wei alakítja, akit máris az ázsiai film új csillagának tartanak.

A gyártó Focus Features a szigorú verdikt ellenére, mely a hasonló besorolású filmeket megpecsételi azzal, hogy a közönség jelentős része előtt becsukja a kapukat, nem kívánja újravágatni Lee művét, sőt, büszkeséggel kijelentette: "A Lust, Caution egy újabb Ang Lee-remekmű, ami felnőttekről szól - felnőtteknek."

James Schamus, a stúdió vezetője a főszereplő femme fatale karakterét az Utolsó tangó Párizsban című filmben Maria Schneider által játszott karakterhez hasonlította, amely alkotás a bemutatója idején X-besorolást kapott, majd a 20 évvel későbbi videópremier idején "csökkent le" NC-17-re.