A cikk szerzője, Kirk Honeycutt rögtön azzal kezdi írását, hogy a fiatal rendező alkotása megdöbbentő darab, egy expresszionista opera, amely a cikkíró szerint Carl Theodor Dreyer 1928-as némafilmjén, a Jeanne d'Arc-on alapul. "Amilyen őrülten hangzik mindez, annyira fantasztikusan működik a vásznon" - írja a kritikus. Honeycutt szerint Mundruczó Kornél remeke ajándék a fesztiválon résztvevőknek és szinte testvérdarabja az idei februári berlini filmfesztiválon Arany Medve-díjjal kitüntetett, Mark Dornford-May rendezte Carmen in Khayelitsha-nak, amely Bizet operáját öltözteti modern köntösbe. A kritikus szerint a Nincs nekem vágyam semmi című nagyjátékfilmmel debütált Mundruczó Johannája legalább annyira megérdemli a figyelmet, mint Mark Dornford-May darabja.
Az amerikai újságíró ezt követően részletesen ecseteli az operafilm tartalmát, majd kiemeli a rikító színvilágot, a képi esztétikát, amely egyébként hosszas kísérletezés eredménye - nyilatkozta korábban a harminc éves rendező. A kórház börtön érzetét kelti - írja a kritikus. Természetesen Honeycutt nem hagyhatja szó nélkül Tóth Orsi emlékezetes játékát, illetve az egész színészgárda (és stáb) munkáját, nem beszélve a fantasztikusan megkomponált koreográfiáról és zenéről (Tallér Zsófia), amely egész különös erőteljes, tekintélyes hangulatot kölcsönöz a lepusztult kórháznak. "A film valódi felfedezés a Cannes-i Filmfesztiválon" - fejezi be írását Honeycutt.
A fiatal rendező egyébként visszatérő vendége a világ egyik legrangosabb mustrájának. Tavalyelőtt A 78-as Szent Johannáját mutatták be Cannes-ban, míg tavaly rendezői diplomafilmjét, a Kis Apokrif No. 2-t válogatták be a programba.
A Johanna története dióhéjban a következő: A drogfüggő Johannát egy baleset után visszahozzák a klinikai halálból. Ő nem emlékszik semmire. Mivel nincs hova mennie, orvosa a kórházban tartja nővérnek, mert megtetszett neki a lány. Johanna azonban szerelmét a betegeknek kínálja gyógyírként: visszaadja az életbe vetett hitüket, csodálatos gyógyulásukért imádják Johannát. Szokatlan gyógymódjával, a kórházi rend megszegésével azonban kivívja a hivatásos gyógyítók haragját, hiszen azok csak egy szajhát látnak benne. Johanna "Jeanne d'Arc"-ként a gyógyítandók seregének élére áll és háborúba indul a mindenkori korlátolt rend ellen.