Az első Prizma Cronenbergé

Film


david_cronenberg_bysmhcomau.jpg
David Cronenberg

A Prizma szerkesztőinek a célja egy olyan mozgóképpel és vizuális kultúrával foglalkozó folyóirat útnak indítása, amely a tudományos igényesség mellett fiatalos és újszerű témaválasztásával, a szaktudományos zsargonnál érthetőbb, szélesebb körben is érdeklődésre számot tartó fogalmazásmódjával jelentősen hozzájárul a magyar nyelvű, filmről és mozgóképről folytatott diskurzushoz.

 
A lap tematikusan szerveződik. Minden számnak körülbelül a fele egy adott témát jár körül, viszonylag hosszabb tanulmányokkal.
 
A központi témával foglalkozó öt-hat szöveg mellett állandó rovatokat terveznek. Kiemelten kívánnak foglalkozni a kisfilmes és kísérleti filmes formával, mivel meggyőződésük, hogy ezek nem kapnak elég figyelmet a magyar filmes sajtóban, illetve hogy a gombamód szaporodó rövidfilmes fesztiválok alkotói és látogatói bázisa igényelné a téma alaposabb körüljárását. Kisjátékfilmmel, kísérleti filmmel, videoklippel, reklámmal foglalkozó rovatukban ismert és jelentős alkotók rövidfilmjeiről közölnek rövidebb (körülbelül 10 ezer karakteres) szövegeket, illetve fiatal magyar alkotókat mutatnak be.
 
Kiemelten foglalkoznak továbbá a képregénnyel, mivel a hazánkban meglehetősen elhanyagolt téma a mostanság ugrásszerűen megnövekedett érdeklődéssel különös aktualitást nyert. Kritikarovatukban olyan beszédmódot szeretnének megvalósítani, amely szembemegy a manapság annyira népszerű internetes villámkritikák felületességével, és elemzőbb hangnemben, árnyaltan alkot ítéletet az aktuális - magyar mozikban látható - filmtermésből, a szerkesztők által fontosnak tartott filmekről.
 
A bemutatkozó szám gerincét David Cronenberg rendezői munkásságáról szóló írások alkotják.
 
A szerkesztők: Farkas Gábor, Jankovics Márton, Kele Fodor Ákos, Kovács Kata, Megyeri Dániel, Pálos Máté, Roboz Gábor, Sepsi László, Tüske Zsuzsanna. A szerkesztőbizottság tagjai: Gelencsér Gábor, Kovács András Bálint, Varga Balázs, Varró Attila, Vincze Teréz.