A moziplussz.hu úgy tudja, a New Line Cinema gyártásában készülő film október végén forgatott két napot hazánkban. Azért jött Magyarországra a stáb, mert a főszerepet alakító Dakota Blue Richards épp nálunk forgatta a Holdhercegnő című mesefilmet (Csupó Gábor rendezésében) és Az arany iránytű stábja így más megoldás nem lévén kénytelen volt a tizenhárom éves színésznőhöz igazodni.
A filmes portál információ szerint a rövid pótforgatásra egy fóti stúdióban került sor. A főszereplő sztárok (Nicole Kidman, Daniel Craig) nem jöttek el hazánkba, viszont a texasi léghajóst alakító Sam Elliott igen. A western-szerepeiről elhíresült és az utóbbi években is gyakran foglalkoztatott (Hulk, Thank You for Smoking, Szellemlovas) népszerű színész részvételével a film záró jelenetét vették fel Fóton.
A Moziplussz úgy értesült, hogy a premier sürgető közelsége ellenére nyugodt és jó hangulatú volt a forgatás. Noha a pótfelvételeket gyakran second unit- vagy beugró rendezők vezényelik, ezúttal Chris Weitz (aki a testvérével megrendezett Amerikai pite majd az Egy fiúról című filmekkel vált ismertté) személyesen jött el a magyarországi forgatásra.
A produkcióval kapcsolatban természetesen a Vatikán is megszólalt. A L'Osservatore Romano december 19-i száma hosszasan ecsetelte Pullman trilógiájának "bűneit", hangsúlyozva, hogy ennél karácsonyellenesebb filmet még nem mutattak be mozik soha. Az író világában a remény egyszerűen nem létezik, mivel nincsen megváltás, csupán személyes és individualista képesség a helyzet és az események uralására. Amikor az ember megpróbálja kiiktatni Istent a látóköréből, minden kicsivé, szomorúvá, rideggé és embertelenné válik - áll a vezércikkben.
Ezzel kapcsolatban érdemes meghallgatni a rendezőt, aki még november végén válaszolt az MTV bloggereinek kérdéseire. Ebben a következőket nyilatkozta: "Sokan, akik kezükbe sem vették az irodalmi alapanyagot, akik csak azt tudják szajkózni, amit kör e-mailekben olvastak, azzal vádolják Pullmant, hogy vallás- vagy keresztényellenes. Ezek az emberek egyszerűen nem akarnak tudomást venni azokról a filozófiai és teológia alapkérdésekről, melyek alapszövetét adják a Milton Elveszett Paradicsomából származó idézet után Sötét anyag trilógiának elnevezett munkának. Pullman "bűne" - állítják - nem az, hogy az (emberi) élet értelme, a felsőbb hatalom létezése, az emberi természet mibenléte után kutakodik, hanem, hogy a gyakran kánonként elfogadott válaszokban nem bízik, teljesen egyedi gondolati konstrukciót alkot. Pullman fontosnak tartja, hogy a vallást semmilyen politikai erő ne sajátítsa ki és arra ösztönöz, hogy mielőtt bármilyen, ránk erőltetett igazságot elfogadnánk, gondoljuk át azt először."
Weitz egyébként a beszélgetés során azt is elmondta, hogy kötelességének érezte, hogy a "Sötét anyag trilógia" következő részeinek a lehető legalaposabban megágyazzon, hozzátéve, hogy óriási véteknek tartaná, ha a középső, valamint a befejező darab intellektuális mélységéből és "képrombolásából" visszavennének. "Az arany iránytű sikere azt jelezné, hogy felhúztuk az alapot, melyre egy sokkal szöveghűbb második és harmadik rész építkezhet." - nyilatkozta még a bemutató előtt a rendező, aki a tragikus eredmények láttán valószínűleg a szívéhez kapott és elkönyvelte magában, hogy nem lesz folytatás.