Francia koprodukciós túlsúly

Film


londoniferfi.jpg
Tarr Béla új filmje is részben francia finanszírozással készült

(MTI) - A szerda este kezdődő 60. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál hivatalos versenyprogramjának 22 alkotás közül csak 3 francia, de 12 filmben - köztük Tarr Béla A londoni férfi című művében - a franciák koprodukciós partnerként közreműködtek.

    Thierry Frémaux művészeti igazgató a Le Monde című francia napilap hasábjain azzal védekezett, hogy a legtöbb filmet még a főcím elkészülte előtt nézte meg, így a válogatáskor fogalma sem volt az azokba befektetett szervezetek nemzetiségéről. Szerinte a jelenség inkább azzal magyarázható, hogy a globalizáció a filmes világba is betört, mindenki olyan pénzzel forgat, amilyet szerezni tud, a franciák pedig megpróbálnak mindenhol jelen lenni.

     Franciaországban feltört egy olyan új produceri és forgalmazói generáció, amelyik a nemzetközi színtéren akar helytállni. A francia filmes világra jellemző, hogy mindenfajta mozira nyitott, s nemcsak a pénzt termelő külföldi filmekbe fektetnek be a francia producerek. Így például az idei mustra alkotásai közül az amerikai Gus Van Sant Paranoid Park című, 5,5 millió dolláros költségvetésű amerikai filmjét teljes egészében a francia MK2 finanszírozta, de hasonló a helyzet az amerikai Julian Schnabel A búvárharang és a pillangó című alkotásával.
    Franciaország a legnagyobb befektető az iráni Marjane Satrapi Persepolis és Tarr Béla A londoni férfi című filmjében is, s jelentős összegeket adott a szerb Emir Kusturica, az osztrák Ulrich Seidl és a román Cristian Mungiu alkotásaihoz is - emeli ki a Le Monde.

Korábban:
Feliratozzák Tarr Béla új filmjét