A kiindulási pont, egy kislány súlyos agybetegségéből bekövetkező halála és egy rejtélyes életet élő, magányos, idős férfi meggyilkolása. A kislány édesapja genetikai kutatóintézetben dolgozik, itt keresi lánya ritka betegségének eredetét, miközben a gyilkosság ügyében nyomozó rendőr kezében lévő szálak is ide, Jar Citybe vezetnek (angolra így fordították a film címét - a jar a különböző szervek tárolására szolgáló tégelyek sokaságát jelenti).
Baltasar Kormákur rendező |
A rendező meglehetősen göröngyös úton vezet el bennünket ahhoz a ponthoz, ahol kigyulladnak a villanykörték a fejünk felett, de tényleg csak ott, hiszen a közeg nyomasztó marad (leszámítva egy-két meghökkentő izlandi látképet) - a megoldás után sincs vége a történetnek, ennek következtében úgy jövünk ki a moziból, mint akik túlóráztak, de nem kaptak érte túlórabért.
Egyébként minden elismerésem az izlandiaké. Hiszen ahhoz képest, hogy mindössze háromszázezren vannak, rendelkeznek saját, nemzetközi bajnokságokon is szereplő focicsapattal. És a filmjeik is - bár legtöbbször koprodukcióban - megállják helyüket a nemzetközi piacon. Ahogyan a Vérvonal is. Ha fel nem is szabadít, ha közönségfilm nem is lesz belőle.