Guy Ritchie újra a londoni alvilágban

Film

Guy Ritchie renoméja igencsak megkopott az utóbbi időben, ha valamiért a szaklapok mégis foglalkoznak az egykoron az angol mozi fenegyerekének kikiáltott rendezővel, akkor az biztos, hogy összefüggésben van feleségével, Madonnával, aki kis túlzással élve mostanában több időt tölt Afrikában, mint a családi tűzhely mellett. A bulvársajtó ezért előszeretettel vájkál a pár házaséletében, világgá kürtölve, hogy Ritchie-nek már elege van kedvese örökbefogadási akcióiból, de a rengeteg kabbalával foglalkozó könyvet sem nézi jó szemmel a polcokon.

Mielőtt a rendező végleg eltűnne felesége árnyékában és hírnevét megalapozó filmjeit, A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacsövet és a 2000-es Blöff című remeket teljesen elhomályosítaná az utóbbi évek pár förmedvénye, a Hullámhegy és a nálunk nem is vetített Revolver, Ritchie visszatér a kezdetekhez. Kisköltségvetésű, sokszereplős, saját forgatókönyvből készülő, Angliában játszódó vicces gengszerfilmet dirigál.

A RocknRolla főszereplője egy orosz keresztapa, aki megveti a lábát a brit alvilágban. Legalábbis erőteljes késztetést érez arra, hogy néhány millió dollár befektetéssel megpróbáljon busás haszonra szert tenni. A történetben a korábbi produkciókhoz hasonlóan idiótábbnál-idiótább karakterek bukkannak fel, többek közt egy életveszélyes maffiózó, egy vamp könyvelő, egy minden hájjal megkent politikus és csomó kisstílű bűnöző, akik persze mindannyian megpróbálják rávetni magukat az orosz pénzére.

Részben Joel Silver cége, a low-budget horrorfilmekre specializálódott Dark Castle Entertainment és Ritchie producerálta mozi szereposztásáról még semmit sem lehet tudni. A rendező jelenleg egy tévés krimisorozaton munkálkodik, főszerepben Carrie-Anne Moss-szal.

Korábban úgy nézett ki, hogy Ritchie egy ártatlanul lesittelt nehézfiú bosszúhadjáratáról mesélő Static című mozival folytatja a gengszteres komédiázást, a projekt körül azóta is nagy a csend.