A filmes válogatás, melyet neves esztéták, filmrendezők mutatnak be, most az erőszak, a kiszolgáltatottság és a félelem különböző műfajú megközelítéseivel árnyalja tovább a művésznő videóinstallációja által felvetett kérdéseket, s szembesít a lehetséges válaszokkal vagy éppen a kilátástalansággal.
Rögtön a kezdő vetítésen a Tito utáni időszak első belgrádi kamasznemzedékének problematikája jelenik meg Srdjan Dragojevic radikális, kultikus filmjében (Sebek), melyről Spiró György például ezt írta a Filmvilágban: ?Nem kis kérdést vet fel a Sebek című alkotás: vajon lehetséges-e a fasizmus kritikai ábrázolása egy alapvetően mégiscsak fasiszta szemlélettel, amely a legnagyobb szimpátiával kezelt szereplőket is akarattalan bábnak, a körülményeknek kiszolgáltatott rabnak láttatja.?
A következő héten átélhetjük az erőszak erotikáját és borzalmát Sam Peckinpah egyik nagy felháborodást kiváltó mozijában (Szalmakutyák), majd belemerülhetünk a kilátástalanság és bűn világába Szabó Ildikó megrázó filmjében (Gyermekgyilkosságok). Ezek ellenpontjaként, a sorozat zárásaként Kim Ki-duk a keleti kultúrák jelképrendszerén keresztül ábrázolja a bennünk élő fojtó vágy és beletörődés küzdelmét.