Interneten ijeszteget a nagyhírű Hammer stúdió

Film

A harmincas-negyvenes években a négy vezető hollywoodi stúdió - a Paramount, az MGM, a 20th Century Fox és a Warner Brothers - tartózkodott a horror műfajától, így a versenytársaknak jókora kiaknázható piac állt rendelkezésére. A harmincas években a Universal úttörő munkát végzett az alacsony költségvetésű produkciók terén, de ugyanezt tette, csak Nagy-Britanniában, a William "Will" Hinds alapította Hammer Film Productions, amely az ötvenes évek végére és a hatvanas évek elejére felvirágoztatta a műfajt.

A stúdió Terrence Fisher tehetségére alapozva készítette el 1957-ben a Frankenstein átkát, egy évvel később a Drakula borzalmát, A múmiát és '61-ben A farkasember átkát. A Hammernek a mára klasszikussá vált, Peter Cushing és Christopher Lee főszereplésével leforgatott Frankenstein átkával kezdődően sikerült felfrissítenie a rémtörténet tradícióját. Annak az üzleti stratégiának köszönhetően, amely a közönség számára már ismerős történetekből és karakterekből akart tőkét kovácsolni, az ilyen filmeket "előre el lehetett adni". Ám a Hammernek az általa leporolt Frankenstein-, Drakula- és farkasember-történetek miatt meggyűlt a baja a korabeli cenzúrával. Ahogy Vivian Sobchak filmesztéta fogalmaz, az Oxford Filmenciklopédia idevágó fejezetében "az irodalmi hagyományokon alapuló tartalom, a műfaji konvenciók és a történelmi jelmezek ugyanis lehetővé tették, hogy a Hammer gótikus horrorfilmjei kiaknázzák az erotikus és szadista vonásokat, amelyek egyébként a jóval realistább műfajokban általánosan elfogadottnak számítottak".

A hetvenes években a piac megváltozott, még a csapból is horrorfilmek folytak. A korábban amerikai támogatást élvező Hammer évről-évre kevesebb produkciót gyártott, mígnem 1979-ben, a Londoni randevú című Alfred Hitchcock mozi remake-jével egy időre hibernálta magát (habár a nyolcvanas években két tévésorozathoz, a Hammer House of Horrorhoz és a Hammer House of Mystery and Suspense-hez is nevüket adták). A jég az ezredforduló beköszöntével kezdett el olvadni; egy konzorcium felvásárolta a céget és azt ígérte, hogy a stúdió hamarosan új alkotásokkal jelentkezik. Hosszú ideig azonban nem történt semmi. Az időközben a John De Mol vezette Cyrte Investmentshez került Hammer most mégis feltámadni látszik, méghozzá alkalmazkodva az új időkhöz, az interneten rémisztget.

A Beyond the Rave a dvd-kiadás mellett a MySpace-en jön majd ki. Egy bizonyos Matthias Hoene által jegyzett vámpírsztoriban megismerkedhetünk Eddel, a fiatal katonával, aki még mielőtt Irakba repülne, egy búcsúcsókot szeretne nyomni kedvese homlokára. A szép gesztusnak egy akadálya van: sehol sem találja Jent. Az idő nagyon sürgeti, végül a Jamie Dornan (Marie Antoinette) megformálta Ed rábukkan szerelmére. A lány egy különös partin bulizgat, ahol bizarrabbnál bizarrabb alakok tűnnek fel. Ednek pedig ez nagyon nem tetszik...

Az elsősorban fiataloknak és nem a mára nagypapa korba lépett, Hammer-klasszikusokon felnőtt filmrajongóknak szóló moziban Sadie Frost, Jude Law ex-neje is feltűnik. Emlékezhetünk, a negyvenkét éves színésznő filmes karrierje Francis Ford Coppola Drakulájában kezdődött (Lucy Westenra-t alakította), de lehet, hogy egy vámpírmozival is fejeződik be?! Azért bízzunk a Hammer márkanévben (és azt is tegyük hozzá gyorsan, hogy ez sajnos már nem az a Hammer).