Itt a Prizma negyedik száma

Film

184628_nagy_prizma1.jpg
Mystery Train

"Jim Jarmusch egyfelől korai filmjeiben ? a klipesztétika elterjedésekor ? az európai modernizmus hagyományaihoz nyúlt vissza, másfelől a kilencvenes években indult amerikai függetlenfilmesek számára szolgált mintául. Tanulmányaink az underground filmezés idoljának életművét nem csupán a filmes diskurzus berkein belül, hanem a társművészetek, elsősorban a zenei, festészeti, illetve irodalmi vonatkozások tükrében interpretálják" ? írják a lap szerkesztői előszavában. 

Olvashatunk tehát elemzést a Permanens vakáció és a beat eszménykép összefüggéseiről, a rendezőnek a bűnügyi műfajokkal vagy a preprodukciós zenével való kapcsolatáról, Jarmusch verseiről, Edward Hopper képzőművész hatásáról a jarmuschi életműre, de az új Prizmában van Jarmusch-interjú és -filmográfia is. 

A K2 fantázianevű kísérleti és kisjátékfilmes rovatban Farkas Gábor a YouTube-videóklipekről ír, Lichter Péter Bruce Baillie filmjeit tárgyalja, Orosz Anna Ida pedig a Hunky Blues ? Az Amerika álom című Forgács-művet hasonlítja össze egy másik, a századfordulós amerikai exodusszal foglalkozó kísérleti dokumentumfilmmel. Kritikát az Eredetről, a Mr. Nobodyról és az A Single Manről találunk a folyóiratban, melyben Kalmár Bence Jax's Death című képregényét is publikálják. A folyóirat online változata a www.prizmafolyoirat.com címen érhető el.