A G.I. Joe Obama filmje

Film

Nem George Bush, hanem már Obama filmje a G.I. Joe: A kobra árnyéka, és maga a címszereplő sem egy rágózó amerikai katona, hanem az Egyesült Nemzetek titkos szuperkommandója (G.I. Joe: Globally Integrated Joint Operating Entity, azaz Globálisan Egyesített Közös Bevetési Egység). 

Ezt kommunikálja legalábbis a filmet forgalmazó stúdió, a Paramount Pictures, nehogy a nézők azt higgyék, hogy a produkció a híres akciófigura mítoszára alapozva az Egyesült Államok világcsendőri szerepét akarja reklámozni. 

A stúdió kétféle kampányt dolgozott ki: egyet Amerikának, a másikat Európának (Ázsiának nem dolgoztak ki külön stratégiát, a keleti kontinens számára ugyanis az alkotói szándék szerint a távol-keleti szereplők hivatottak vonzóvá tenni a filmet.) 

Amerikában a film kampánya az Air Force One, azaz az elnöki különgép bázisán indult. A főszereplők katonai helikopterrel érkeztek, a bázis parancsnoka és a pilóták ünnepélyesen fogadták őket, a csillagos-sávos zászlók pedig lobogtak a szélben. Az amerikai kritikusok rögtön élcelődni is kezdtek: mondván, mindez nyilván azt sugallja, hogy a film hazafias küldetést teljesít, így aki nem nézi meg, az egy követ fúj az ellenséggel. 

Az európai kampány az Eiffel-torony megsemmisítésére koncentrál, mert ez a film egyik leglátványosabb jelenete, és az objektumot mindenki ismeri. Hangsúlyt kapnak ezenkívül a tokiói és egyiptomi akciójelenetek is, mert a filmbeli csapat nemzetközi áldozatvállalását hangsúlyozzák. 

A Channing Tatum, Sienna Miller, Marlon Wayans és Dennis Quaid főszereplésével, Stephen Sommers, a Van Helsing és az első két Múmia-film direktorának rendezésében készült akciófilmet (eredeti címén a G.I. Joe: Rise of Cobrát) augusztus 6. óta játsszák a magyar mozik.