Ken Russell tovább provokál?

Film

A Szerelmes asszonyok 1969-es mozi változatával (ki ne emlékezne Alan Bates és Oliver Reed kandalló előtti homoerotikus ?verekedős táncára?) azonnal a brit (és nemzetközi) filmes élvonalba emelkedő Ken Russell a 80 felé közeledve sem felejtette el, milyen az kamera mögött állni és színészeket dirigálni.

A négy feleséget is elfogyasztó, klasszikus zenerajongó Russell, aki témaválasztásaival (elég csak pár példát felsorolni: Zenerajongók- Csajkovszkij viharos életéről, homoszexuális viszonyáról Csiluvszkij gróffal, Ördögök- megszállott loudoni apácákról, Mahler, Lady Chatterley, Gótika), merész, asszociatív képsoraival mindig is botrányt okozott, következő filmjében London belvárosába vezeti a nézőket, ahol mindenki éli a maga felpörgött életét.

A produkció középpontjában egy éles eszű, behízelgő stílusú üzletember (zsivány?) áll, aki önimádatát kielégítendő mobiljával minden egyes lépését megörökíti. Akkor kerül először igazán nehéz helyzetbe, amikor megismerkedik Hattie-vel, egy ingatlanügynökkel, aki annyira naiv, hogy nem veszi észre, főnöke mit tervelt ki főhősünk, Colin Manks ellen, ráadásul úgy, hogy őt is felhasználja az akcióban. Manks azonban rájön a dologra és a maga módján bosszú esküszik.

A Robert Carlyle főszereplésével készülő alkotás forgatása márciusban kezdődik. Russell ígérete szerint a Kings X-ben lesz minden, ami egy izgalmas filmhez kell: drog, prostituáltak, gyilkosság.