Nem fordul elő valami gyakran, hogy korábban kritikusok és nézők dicsérő szavaitól övezett rendező lassan tíz éve nem forgatott nagyjátékfilmet. Az Amerikai história X-et dirigáló Tony Kaye-jel pedig pont ez történt. Többször ecseteltük már az okokat, így most eltekintenénk ettől, inkább arra összpontosítanánk, hogy a művész átvette Samuel Bayer-től a Black Water Transit című produkció karmesteri pálcáját.
A reklám- és kliprendezői körökben nevet szerzett Bayer Carsten Stroud azonos című regényéből kezdett el forgatni február elején; a munkálatok azonban nem sokáig tartottak, a korábban többek közt a The Rolling Stones-szal, Sheryl Crow-val, a Metallicával, a Smashing Pumpkins-szal, David Bowie-val, az Aerosmith-szel és a Green Day-jel együtt dolgozó Bayer tisztázatlan okok miatt otthagyta a stábot, így kerülhetett a képbe Tony Kaye.
A Samuel L. Jackson és Bruce Willis főszereplésével készülő film főhőse egy sikeres teherhajókkal foglalkozó vállalat első embere, Jack Vermillon (Jackson), aki bármit megtenne, hogy fegyveres rablással megvádolt fiát kihozza a börtönből. Hamarosan lehetősége is nyílik erre, befolyásos körökből megkeresik: fia átkerülhet egy "lájtosabb" intézetbe, ha segít a csempész Earl Pike-nek (Willis) biztonságos helyre szállítani fegyverszállítmányát. Az akció természetesen balul sül el, több szövetségi ügynök is életét veszti, Jack pedig felkerül a bűnüldözők listájára.
Ha minden igaz, Kaye a Black Water Transit után végre belevág a már régóta ígérgetett Paranoia-ba, amely egy vezető hirdetési ügynökség főnökéről szól, aki pénteken bemegy az irodájába, miközben kiderül, hogy vasárnap van. A dolgot tovább bonyolítja, hogy egy gyilkosság elkövetésével is megvádolják. "Hová tűnt a péntek és a szombat?" - ezt próbálja meg kideríteni főhősnőnk többek közt azokból a tárgyakból, amit a táskájában talál.