Kilenc új epizóddal folytatódik az Átok

Film

(MTI) Mátyássy Áron rendező elmondta: a sorozat az első négy rész szerves folytatása lesz, de a most bemutatandó kilenc rész önmagában is érthető. Ez utóbbi szintén két nap történetét mutatja be. A történetet Zakál Edit, Szászi Zsuzsanna és Gál Péter írta. "Profi forgatókönyvírók, régóta foglalkoznak sorozatokkal" ? mondta a rendező, aki szerint a szakértelem érződik a "pörgős, fordulatos" könyvön.

 
"Az első négy rész alapszituációját az adta, hogy egy nemrégiben elhunyt édesapáról kiderült, szeretője volt, sőt gyereke is született. A szerető azonban örökséget követel" ? ismertette az előző részek vázát Mátyássy Áron. Az újabb kilenc részről elmondta, most még erősebben koncentrálnak az emberi konfliktusokra. A történet egy évvel később folytatódik, amikor a lány, Eszter visszatér Brüsszelbe, a család pedig a hétköznapokhoz.
 
Mátyássy Áron szerint az új részek merítettek Woody Allen filmjeiből, de ez csak a "szeretetteli kritikában" lesz tetten érhető. "Próbáltunk ugyanolyan bátran hozzányúlni a legféltettebb titkokhoz, a családi tabukat is olyan pofátlan őszinteséggel körüljárni, mint ahogy az amerikai rendező" ? fogalmazott a rendező. "Szeretnivaló karaktereket mutatunk, de nem negédesen" ? tette hozzá.
 
A főbb szerepeket most is Bánsági Ildikó, Hevér Gábor, Szamosi Zsófia, Németh Alexandra és Fodor Annamária játssza, de feltűnik Bán János, Kádas József, Balázsovits Edit, Vilmány Benett, Balogh Richárd, Thuróczy Szabolcs, Kokics Péter és Tasnádi Bence is. Két rövid jelenetben Pálfi Kata is játszik, aki pont a forgatás idejére várta gyermekét.
 
A forgatásra Mátyássy úgy emlékezett, hogy "megfeszített tempó" jellemezte a munkát. "Mintegy háromszáz oldalnyi forgatókönyvet kellett felvenni, ami azt jelentette, hogy egy jelenetre körülbelül egy-másfél óra jutott" ? mesélte a rendező, megjegyezve, hogy a forgatás ennek ellenére nagyon jó hangulatban zajlott. "Az első négy rész nagyon fontos tanulópénz volt, most már sokkal lazábban, könnyedebben dolgoztunk együtt" ? tette hozzá Mátyássy, aki ezt azzal indokolta, hogy már tudták, működik a kitalált struktúra.
 
A legnagyobb kihívást most is az jelentette, hogy miként lehet az olyan hétköznapi traumákat, mint például a házasságtörés, anorexia, depresszió, hitelesen, közhelyek nélkül bemutatni a televízió képernyőjén. A sztorit a forgatókönyvírók és a rendező együtt alakították ki a látványtervezővel (Pater Sparrow), a producerrel (Csortos Szabó Sándor). "Nem sorozatszisztémában dolgoztunk, hanem egyszerre vettünk fel minden adott helyszínen játszódó jelenetet. Ez a színészeknek is nagy kihívást jelentett" ? magyarázta.
 
Az operatőr ezúttal is Győri Márk volt, aki tévéfilmes eszközökkel, de hagyományos filmes optikákkal rögzítette a jeleneteket. "A segédoperatőr, Chris Summers összerakott egy speciális hibrid kamerát, amely úgy nézett ki mintha egy David Cronenberg-film díszlete lenne. Viszont remekül lehetett vele dolgozni kézikamera módban és statívról is" ? mesélte a rendező, aki szerint az előző részek líraiságához képes az új részek "nyersebbek" lettek, egy kicsit a dokumentarista stílust idézik.
 
Mátyássy Áron szerint a sorozatban fantasztikus színészek játszanak el hétköznapi helyzeteket, amelyek mindenki számára ismerősek, átélhetők lehetnek. "A színészi játék azt a luxust adja meg a nézőknek, hogy nem kell a saját bőrükön megtapasztalni ezeket az élményeket" ? vélekedett a rendező. A százmillió forintból készülő sorozat november 7-én kerül először adásba 22.35-kor az m1-en, az egyes epizódokat a következő vasárnap az m2 megismétli.
 
A rendező elmondta: az eredetileg tavaly nyárra tervezett WeekEnd című filmjével pályázni fognak a Magyar Nemzeti Filmalaphoz, és ha nyernek, akkor jövőre leforgatják az eredetileg román-magyar koprodukcióban tervezett alkotást. A film a szelektív gyártási támogatás és az Utolsó idők című, szemlefődíjas filmje után járó normatív támogatás elmaradása miatt akadt el tavaly.