Warhol a törmelékesség művésze, aki fogyasztási tárgyainknak, mindennapi eseményeinknek, a trivialitásoknak a felhasználója. Szitanyomatok készítésével kezdte, hamarosan azonban figyelme a filmkészítés felé fordult. Filmjei a világról alkotott azon elképzelésnek a konceptuális gyümölcsei, amely már kiegyezett a klónozással és a standardizációval. Ezek a alkotások nem geometrikusan minimalisták, nem strukturalisták: néma képei (időnként azoknak a repetíció során lassan változó sorozatai) az időt adják hozzá a kép teréhez, ám ez a tér alapvetően a fogyasztási tárgyat a törmelékesség értékére emelő művész antropológiájával van kitöltve.
Warhol Factoryja, a "kreativitásgyár" - ahol a háta mögött Drellának (összetétel a Cinderella, vagyis Hamupipőke és a Drakula szavakból) nevezték a művészt - nem állt másból, mint egy színésznőből, egy rendezőből és egy vágóból. Mintha csak azzal a szándékkal lett volna létrehozva, hogy "édes anonimitásba" burkoljon mindenkit, aki a Factoryval együttműködött. A Factory terület volt: nem földrajzi territórium, hanem a kulturális csere virtuális területe. Warholnak nem okozott nehézséget más jelentős művészekkel kapcsolatba kerülni, a Factory legfontosabb alakjai pedig egyforma büszkeséggel-önérzettel dolgozhattak ebben a sajátos kulturális cserében és ez a valódi márkavédjegy, az igazi Andy Warhol.
Warhol filmművészeti működése a pop-art értékeinek a tisztelete: a mindennapok banalitásaié, melyek azelőtt még nem voltak filmen megmutatva, csupán halványan felvázolva. A mozgás Warhol filmjeiben az élet prózaiságához tartozik, amelyben nincsenek költői testhelyzetek. A cselekmény nem-lineáris úton halad: a felvételekből ki- és később azokba megint visszacsúszva, vagy éppen a hagyományos mozi ideiglenes térszekvenciáiban fejlődik ki. Mintha csak minden kép az élet egy szelete, minden karakter, minden hős a megalopolisz-New York urbánus terében vándorló, a kémiai boldogság és a kétségbeesés között hányódó sajátos szexuális és élő objektum lenne.
A Factory alkotóinak tevékenysége nem csupán a filmidőt szabadította fel és tágította azt a lehető legszélesebbre a képi térkitöltés és térrendezés számára, hanem (a színészvezetés helyetti improvizációval, a fragmentált dramaturgiával, a kulturális idézetekkel, a minimalizmussal, a filmmédiumra magára közvetlenül vonatkozó metaeszközökkel) ismételten végiggondolandóvá tette a filmet mint médiumot, miközben új alapokra is helyezte azt.
Az LFK április 3-i előadása alkalmával a meghirdetett program előtt a 2009. március 17-én elhunyt Antal István Juszuf filmművészre, esztétára, íróra és tanárra, dramaturgra, szabadgondolkodóra, a magyar underground jelentős alakjára emlékeznek egy 1987-ben készült videofelvétellel. A vetítésekre egyébként melyek megtekintését felnőtt nézőknek ajánlják péntekenként 18 órakor kerül sor. A filmeket DVD-ről vetítik, a belépő alkalmanként 600 forint. Sorozatszerkesztő: Sőrés Zsolt.
Részletes program:
Április 3.: Én, a férfi (I, a Man. Színes amerikai film, angol nyelven, 95 perc, 1967. Rendező: Paul Morrissey Andy Warhol)
Április 17.: A meztelen étterem (The Nude Restaurant. Színes amerikai film, angol nyelven, 95 perc, 1967. Rendező: Andy Warhol); Empire (Fekete-fehér amerikai némafilm, 60 perc, 1964. Rendező: Andy Warhol)
Május 8.: Magányos kovbojok (Lonesome Cowboys. Színes amerikai film, angol nyelven, 105 perc, 1968. Rendező: Paul Morrissey, producer: Andy Warhol)
Május 22.: A tizenhárom legszebb... dal Andy Warhol próbafelvételeihez (13 Most Beautiful... Songs for Andy Warhol's Screen Tests. Fekete-fehér amerikai némafilm zenével, 60 perc, 1964-66. Rendező: Andy Warhol); Andy Warhol díjátadása (Award Presentation To Andy Warhol. Fekete-fehér amerikai film, angol nyelven, 12 perc, 1963. Rendező: Jonas Mekas); Andy Warhol ezüst lebegései (Andy Warhol's Silver Flotations. Színes amerikai némafilm zenével, 4 perc, 1964. Rendező: Willard Maas); Antropológiai vázlatok: barátságok és csomópontok, jelenetek Andy Warhol életéből (Anthropological Sketches: Friendships & Intersections, Scenes from the Life of Andy Warhol. Színes amerikai film, angol nyelven, 36 perc, 1963-90. Rendező: Jonas Mekas); Andy Warhol (Színes amerikai némafilm, 18 perc, 1967. Rendező: Marie Menken); Andy Warhol Szükségszerűen Felrobbanó Műanyaga a The Velvet Underground & Nico közreműködésével (Andy Warhol's Exploding Plastic Inevitable with The Velvet Underground & Nico. Színes amerikai némafilm zenével, 12 perc, 1964. Rendező: Ronald Nameth)
Június 5.: Szopás (Blow Job. Fekete-fehér amerikai némafilm, 26 perc, 1963-64. Rendező: Andy Warhol); Rossz (Bad. Színes amerikai film, angol nyelven, 100 perc, 1977. Rendező: Jed Johnson, producer: Andy Warhol, Jeff Thornberg)
Június 19.: Mario Banana (1 + 2) Fekete-fehér és színes amerikai némafilm, 7 perc, 1964. Rendező: Andy Warhol; Én lőttem le Andy Warholt (I Shot Andy Warhol. Színes amerikai film, angol nyelven, 104 perc, 1996. Rendező: Mary Harron)
Láthatatlan Filmek Klubja: Andy Warhol és a Silver Factory - Ludwig Múzeum, június 19-ig