A Le Monde Mundruczó Kornél filmjéről

Film

(MTI) - A "társadalmi erőszak és a testek nyomora a felnőttek nélküli Magyarországon" című írásában a francia újság kritikusa kiemeli, hogy a temperamentumos magyar Lars von Trier kliséktől mentes kegyetlen filmjében nincs egy üres pillanat, csakis leleményes és letaglózó jelenetek. "(Mundruczó) szemére hányhatnánk, hogy mindenáron eredeti akar lenni, ha a vitathatatlan filmes lázon felül nem bontakozna ki filmjéből egy olyan kép a magyar társadalomról, amely Milos Forman első cseh (romantikusabb) filmjeit idézi. Ez egy felnőttek nélküli világ, ahol a társadalmi erőszak a szexuális kapcsolatok brutalitásán keresztül fejeződik ki".

A történet felvázolása után a kritikus megjegyzi, hogy Mundruczót filmjében a bűn fogalma, a testek kéjsóvár és fasiszta felhasználása, valamint a fiatalok erőszakossága izgatja. A kegyetlen film ereje - a lap kritikusának meglátása szerint - a pszichológiai motiváció nélküli, ösztöneik által vezérelt színészek játékában rejlik. "A főszereplőt alakító Polgár Tamás igazi bűnöző volt, aki egy megszelídített vadállat nyugtalanító nyugodtságával játssza el saját szerepét. Tóth Orsi pedig a perverzitás és az ártatlanság olyan keverékét birtokolja, amely igazi karriert vetít elő" - írta a Le Monde.