(MTI) - Az április 7-én induló filmklub célja, hogy tematikai és műfaji összeállításokban mutassa be az Egyesült Államok legújabb, 2000 utáni filmművészetét, s kiemelkedő, filmtörténeti értékeit - közölte Fejes Katalin.
Az első sorozat zenészek életrajzát sorakoztatja fel, olyan munkákat, amelyek különböző megoldásokkal élnek, a hagyományos elbeszéléstől a teljesen újszerű, a főszereplőt "megtöbbszöröző" megjelenítésig. A második blokk az abszurd film alakváltozatai közül válogat majd, azt keresve, hogy az abszurd dráma jellemzői miként jelennek meg, megjelennek-e egyáltalán az abszurdnak mondható amerikai filmekben. A későbbiekben egyebek mellett olyan témák kerülnek előtérbe, amelyeket a következőképpen határoznak meg: női kitöréspontok és férfiportrék, az álomgyár valósága, a túlzás esztétikája, a létezés peremén, az amerikai melodráma, Amerika más szemmel, a világ amerikai szemmel.
Jövő hétfőn James Mangold A nyughatatlan című filmjét (2005) vetítik, amely Johnny Cash énekes és dalszövegíró életét dolgozza fel.
Április 14-én Taylor Hackford alkotása, a Ray (2004) látható, amely azt azt követi nyomon, hogyan lett Ray Charles korunk egyik legnagyobb zenésze.
Április 21-én Bill Condon Dreamgirls című munkáját (2006) tűzik műsorra, a film egy női énektrió, a The Dreamettes sorsát ábrázolja.
Curtis Hanson 8 mérföld című filmjét (2002) április 28-án mutatják be. Főhőse, Jimmy (Eminem) Detroit munkásnegyedében él és egy présüzemben dolgozik. Egyetlen szórakozása, hogy a helyi klubban néha megméreti magát a rap-versenyeken.
Bob Dylan dalszerző-énekes életéről szól Todd Haynes I'm Not There című munkája (2007), amelyet május 5-én láthatnak az érdeklődők.