A 23. században járunk: az embereket hatalmas kupolák védik a külvilágtól, a szennyeződésektől, az elpusztult világ romjaitól. Ebben a 'szép új világban' mindenkire, aki betölti a harmincadik életévét, halál vár. Csak azok élhetnek tovább, akik el tudnak menekülni. Logan és Francis olyan speciális rendőrségi egységnél dolgozik, amelynek éppen a szökevények felderítése a feladata. Logan azonban beleszeret Jessicába, aki egy titkos, földalatti szervezet tagjaként részt vesz az üldözöttek segítésében. Úgy döntenek, hogy ők is elszöknek ebből a világból. A menekülés során az egykori főváros, Washington D. C. romjaira bukkannak. Itt találkoznak egy túlélővel, aki eddig sikeresen elrejtőzött az üldözők elől. Hárman közösen folytatják életüket a múlt romjain.
A történet ismerős lehet azok számára, akik olvasták William F. Nolan és George Clayton Johnson 1967-es regényét vagy látták a műből forgott, a társadalomkritikáról az akcióra hangsúlyt fektető filmes adaptációt, amit egyébként a TCM legközelebb augusztus 31-én vetíti 22.40 órai kezdettel.
A Michael Anderson dirigálta mozi sikeréből kiindulva Hollywoodban már a '90-es évek közepe óta azon törik a fejüket, hogy ki lenne a legalkalmasabb rendező a remakere. Az évek során a producerek kénytelen voltak kiradírozni a határidőnaplóból oly nagy neveket, mint a Valkyrie-rel mostanában a filmkészítés szinte összes árnyoldalával megismerkedő, a projektet anno Superman miatt ejtő Bryan Singert, a V mint vérbosszúval felemás debütálását maga mögött tudó James McTeiguet, valamint Robert Schwentkét, akiről szép emlékeink vannak még 2002-ből (Tattoo), amibe aztán jól belepiszkított 2005-ben a Légcsavarral.
Kedden a Hollywood Reporter megszellőztette, hogy egy bizonyos Joseph Kosinski foglalja majd el a rendezői széket. A fiatal úriemberről nem sok mindent tudni, legalábbis a filmszínházakban még nem mutatta meg, hogy mire képes; ellenben reklámfilmekkel már bizonyított. A korábban építészként dolgozó Kosinskit maga a nagy David Fincher csábította el reklámfilmes cégéhez, az Anonymous Content-hez. (Munkáiból egy jó párat saját honlapjára, a josephkosinski.com-ra is felpakolt.)
Az ember gyermekének szerzője, Tim Sexton tollából származó forgatókönyv állítólag sokkal inkább merít a regényből, mint a 31 évvel ezelőtt Michael York-Richard Jordan páros főszereplésével forgatott produkcióból. Kevesebb lesz tehát a futás és több a filozofálgatás. A Warner Bros.-t ezek szerint nem elégítette ki McTeigue válasza (ami nem is csoda, hiszen Alan Moore és David Lloyd fentebb említett popkulturális klasszikusát nem igazán sikerült elkapnia) olyan kérdésekre, mint mennyire hajlandóak alávetni magukat a társadalom tagjai vakon egy ideológiának, vagy hogy miben áll egy diktatúra működési mechanizmusa. Kosinski-val most újra feltetetik a kérdéseket.