Olykor-olykor hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról a tényről, hogy az erőszak apostola, a gengsztermozik szakavatott mestere, Martin Scorsese, mielőtt leforgatta az Aljas utcák című filmtörténeti jelentőségű munkáját, zenei dokumentfilmekkel kereste meg a kenyérrevalót. Mint rendezőasszisztens ott találjuk a nevét az 1970-ben készült Woodstock című kiváló dokun, majd két évvel később az Elvis on Tour stáblistáján olvashatjuk, hogy Scorsese "montage supervisorként" működött közre Robert Abel és Pierre Adidge produkciójában.
Scorsese már túl az Aljas utcákon, az Alice már nem lakik itt című mozin, valamint a '76-os Taxisofőrön - immár mint befutott direktor - vezényelte le a többek által minden idők egyik legjobb koncertfilmjének tartott, a The Band együttes utolsó, '76-os fellépését megörökítő The Last Waltzot. Aránylag hosszas kihagyás után - amikor a rendező produkcióiban a daloknak szinte már narrátori szerep jutott - 1987-ben egy videoklip leforgatásával ismét bizonyította a zenei iránti rajongását. Tizennyolc perces anyagot álmodott Michael Jackson Bad című nótája alá. A ma is etalonként emlegetett klipet követően majdnem tíz évet kellett várni, hogy Scorsese neve újból egy zenei produkció stáblistáján tűnjön fel. 1995-ben producerként közreműködött Eric Clapton: Nothing But the Blues: An 'In the Spotlight Special' című koncertfilmjében, majd szintén ebben a minőségben tevékenykedett Wim Wenders 2003-as The Soul of a Man című mozijának elkészítése során.
Ami Clint Eastwoodnak a jazz, az Martin Scorsese-nek a blues. Ez nemcsak az alkotásaiban felhasznált szerzeményekből, a The Blues című tévésorozat Feel Like Going Home című epizódjából, hanem a mester neve alatt kiadott (Martin Scorsese Presents: The Best of the Blues) tucatnyi zenei válogatásból is világosan látszik.
Scorsese legutóbb a félistenként tisztelt Bob Dylan előtt hajtott fejet (No Direction Home) és már a Rolling Stones-turnéfilm, a Shine a Light is elkészült. A Variety tegnapi jelentéséből tudható, hogy mindezek után sem szakít a zenei témákkal, és még ebben az évben belefog egy George Harrisonról szóló dokumentumfilm előkészítésébe. A direktor a gombafejűek legfiatalabb tagjának egész életművét szeretné vászonra vinni. A produkció a Beatlesben eltöltött évek mellett a szólókarrierre, a Monty Python Brian élete című produkciójának finanszírozására létrehozott Handmade Pictures élén végzett tevékenyégre és a zenész spirituális útkeresésére is fókuszálna.
Az egyelőre cím nélküli film egyik producere George özvegye, Olivia lesz, aki engedélyezte a stábnak, hogy a családi dokumentumokat is felhasználják. A várhatóan több évig forgó műben számtalan interjú helyet kap. Feltehetően a Beatles még élő két tagja, Paul McCartney és Ringo Starr is nyilatkoznak majd a 2001. november 29-én elhunyt zenésztársukról.