A filmes olyan merész és ellentmondásos filmekkel szerzett nevet magának, mint a Making Love vagy a Szalmakutyák. Sam Peckinpah erőszakos és annak idején nagy vihart kavart filmje volt Melnick produceri bemutatkozása a nagyjátékfilmek világában ? előtte csak tévés produkciókat és dokumentumfilmet gyártott. (Mint arról egyébként korábban már beszámoltunk, jelenleg is forog a Szalmakutyák alapján készülő remake.)
A producer ezenkívül olyan klasszikusok megszületésénél bábáskodott, mialatt a Columbiánál dolgozott, mint az Éjféli expressz, a Kramer kontra Kramer, a Mindhalálig zene vagy a Kína-szindróma, illetve az MGM-nél töltött évei alatt a Hálózat.
"Rendkívüli producer és rendkívüli executive producer volt, aki mindig mert másképp gondolkodni, és sosem félt kockáztatni" ? emlékezett róla a Los Angeles Times nevű lapban egyik pártfogoltja, Sherry Lansing színésznő és producer.
Daniel Melnick további fontosabb produceri munkái a Footloose - Gumiláb, Steve Martin Cyrano De Bergerac-verziója, a Roxanne vagy a Martin Lawrence és Luke Wilson főszereplésével forgatott krimikomédia, az 1999-es Állj, vagy jövök!, amely a legutolsó munkája volt.
Melnick volt ezenkívül a Get Smart (A balfácán) című kultikus tévésorozat egyik megalkotója is (a széria alapján a múlt évben ZseniKém címmel forgattak remake-et Steve Carell és Anne Hathaway főszereplésével). Az ügynök halála című Arthur Miller-darab 1966-os tévés verziójáért pedig Emmy-díjjal jutalmazták.