(MTI) - A két és fél órás fekete-fehér dráma az első világháború kitörése előtt egy észak-németországi kis faluban játszódik, témája a puritán világ gyermeknevelési módszereiből születő erőszak. Az osztrák film érdemelte ki a Nemzetközi Filmkritikusok Szövetségének (FIPRESCI) díját is, amelyről a filmes seregszemlére akkreditált kritikusok az Isabelle Huppert francia színésznő által vezetett nemzetközi zsűritől függetlenül döntöttek.
A filmjeiben a bűntudatot és a negatív lelki történéseket a legapróbb részletességgel feldolgozó 67 éves Michael Haneke nem először nyert díjat Cannes-ban, de először vehette át az Arany Pálmát: 2005-ben a legjobb rendezés díját vihette haza Rejtély című filmjéért, 2001-ben pedig az Elfriede Jelinek-regény alapján készült A zongoratanárnő című alkotásáért a zsűri Nagydíját érdemelte ki. A filmben nyújtott alakításáért akkor Isabelle Huppert megkapta a legjobb női alakítás díját.
Az Arany Pálma után a második legjelentősebb díjat, a zsűri Nagydíját, a francia Jacques Audiard Un prophete (Egy próféta) című filmje kapta. A magyar mozikban is vetített Halálos szívdobbanás rendezőjének legújabb naturalista filmje egy francia börtönben játszódik: egy kamasz tolvaj véres gengszterré válásának történetét dolgozza fel.
Charlotte Gainsbourg francia színésznő Lars von Trier Antichrist (Antikrisztus) című filmjében nyújtott alakításáért érdemelte ki a legjobb női alakítás díját. A 37 éves színésznő édesapjának, a néhai Serge Gainsbourg énekesnek ajánlotta elismerését és külön megköszönte a fesztiválnak, hogy felvállalták és meghívták a hivatalos versenyprogramba a kegyetlensége miatt a közönség és a kritika által is vitatott dán filmet, amelyet Gainsbourg karrierje eddigi "legintenzívebb, legfájdalmasabb és legizgalmasabb" szakmai tapasztalataként értékelt.
A legjobb férfi alakítás díját az osztrák Christophe Waltz egy náci tiszt megformálásáért kapta, amelyet az egyetlen idei amerikai versenyfilmben, Quentin Tarantino Becstelen Brigantyk című alkotásában nyújtott.
A legjobb rendezésért járó díjat a fülöp-szigeteki Brillante Mendozának, Kinatay (Mészárlás) című filmjéért, a legjobb forgatókönyvnek járó díjat Lu Jö Tavaszi lázas éjszakák című, Kínában cenzúrázott filmjének könyvéért ítélte oda a zsűri. A történet egy szenvedélyes homoszexuális kapcsolatról szól.
A zsűri díját megosztva kapta az angol Andrea Arnold Fish Tank és a koreai Park Chan-wook Thirst, ez az én vérem című filmje.
Portugál film nyerte a legjobb rövidfilmnek járó Arany Pálmát: Joao Salaviza Arena című alkotása. A legjobb elsőfilmes rendezőnek járó Arany Kamerát az ausztrál Warwick Thorton Sámson és Delila című filmje érdemelte ki, amely az Un certain regard (Egy bizonyos tekintet) elnevezésű párhuzamos, alternatív versenyprogramban versenyzett. A rendezőnek Isabelle Adjani francia színésznő adta át a díjat.
A fesztivál doyenjeként a 86 éves Alain Resnais, a francia Új hullám mestere teljes életművéért vehette át a 62. Cannes-i Filmfesztivál különdíját.