A németek Európa legszorgalmasabb mozilátogatói

Film

(MTI) - Az Európai Unióban 2009-ben 986 millió mozijegyet adtak el, ami az előző évi adatokhoz képest 6,5 százalékos emelkedést jelent. A 2004-es csúcspont - 1,013 milliárd látogató - óta ez a legjobb eredmény - derül ki a csütörtökön Strasbourgban közzétett adatokból.

   
A legnagyobb nézőszám-növekedést - 16,9 milliót - Németországban mérték, ahol tavaly 146,3 millió jegyet adtak el, 13,1 százalékkal többet, mint az előző évben. A második helyen Franciaország áll csaknem 11 milliós (5,7 százalékos) emelkedéssel (összesen 200,8 millió nézővel), a harmadik helyen pedig Nagy-Britannia végzett több mint 9 milliós (5,6 százalékos) növekedéssel (összesen 173,5 millió nézővel).
   
Az Európai Audiovizuális Információs Központ adatai szerint Magyarországon is nőtt tavaly a nézőszám: 10,4 millióról 10,5 millióra.
    
Olaszországban és Portugáliában viszont 0,4 százalékkal, illetve 2,4 százalékkal csökkent a mozijegyet vásárlók száma. A visszaesés Lettországban volt a legnagyobb, 17,4 százalék.
   
Az Európai Unión kívül Oroszországban is folytatódott az elmúlt évek látogatószámának növekedési trendje: 11,8 százalékos növekedéssel és 135 millió eladott mozijeggyel továbbra is Európa negyedik legnagyobb mozipiaca.
   
Az örömteli számok és a pozitív eredmények azonban aligha csak az európai filmkészítőknek köszönhetőek. Elsősorban olyan amerikai produkciók vonzották be a mozikba a nézőket, mint a 3D-s Avatar, a Jégkorszak 3 vagy a Fel! című animációs film.