Nyithat a filmipar a filmletöltők felé

Film

Ezek az ajánlások a tavaly júliusban indított Take 12 digitális innovációs program részét képezik. A program célja, hogy segítséget nyújtson a filmiparnak az új technológiai és forgalmazási/terjesztési módszerek előnyeinek kihasználásában. Az ajánlásokat június 23-án, az Edinburgh-i Nemzetközi Filmfesztiválon hozták nyilvánosságra.

 
 
A program során az alábbi megállapításokat fogalmazták meg:
 
- A filmvállalatoknak úgy kell tekinteniük az online közönségre, mint résztvevőkre, szerzőkre, közreműködőkre és kiadókra, amellett, hogy egyszerűen nézők is - és ezt a vállalatoknak saját előnyükre kell fordítaniuk.
 
- A filmrendezőket, írókat és színészeket arra kell ösztönözni, hogy írjanak blogot vagy Twittert, hogy a közönséget bevonják a filmkészítés folyamatába.
 
- Az olyan ingyenes szolgáltatásokat, mint a Google blogkeresés és a Twitter, arra kell felhasználni, hogy nyomon kövessék a kampányok eredményességét, figyelemmel kísérve (monitoring) az oldalak látogatottságát és a könyvjelzőket (bookmark). De a népszerűséget nem szabad összetéveszteni a pénzügyi sikerrel.
 
- A vállalatoknak körültekintően kell eljárniuk, amikor potenciális bevételüket digitalizálás elvégeztetésére költik, ehelyett azt kellene szorgalmazniuk, hogy ezt ők maguk végezzék.
 
- A cél az legyen, hogy a tartalmat annyi platformnak adják el, amennyinek csak lehet, és a megállapodásokat nem-kizárólagos vagy a kizárólagosságot rövid időszakra előíró formában kössék meg.
 
- A filmkészítőknek új pénzügyi források után kell nézniük. A márka- (védjegy-) és tartalom-előállítók potenciális forrásnak tekinthetők, mint például a Shane Meadows által készített Somers Town esetében, amelyet az Eurostar finanszírozott.
 
- A vállalatoknak el kell gondolkozniuk, hogy a közönséget mivel lehetne rávenni arra, hogy fizessen a tartalomért, valamint az élmény minőségének formájában biztosított "hozzáadott érték" alapelvéről.
 
- Az egész filmiparra igaz, hogy még csak most tanulja ezt a műfajt, tökéletes online kampány még nem létezik, úgyhogy a kísérletezés kulcsfontosságú.
 
"Néhány nappal ezelőtt adtuk közre a Digital Britain kormányzati anyagot, aminek fontos része a jogtalan fájlcsere ellenőrzése. Most ugyanezt tesszük az UKFC-Nesta anyagával is. Egyrészt azért, mert demonstrálja, hogy az éremnek mindig két oldala van és a kettő együtt "fizetődik ki". Másrészt ez az anyag példaértékűen szélesen és sokoldalúan jelöli ki az új terjesztés határait - figyelembe véve a média interaktív tulajdonságait. Bár a magyar piaci szereplők kiszolgáltatott helyzetben vannak (külföldi filmek aránya, kicsiny piac, szerződések stb.)  biztosan fognak találni benne megfontolandót" - nyilatkozta Kálmán András, az ASVA igazgatója.