Bátran leszögezhetjük, hogy a Ringu című kísértetfilm jókor robbant be a tinihorrortól telesikoltott ezredvégi horror-univerzumba. Hideo Nakata produkciója annyira kellett, mint egy falat kenyér, hiszen a műfaj ugyan szinte soha nem látott népszerűségnek örvendett, de az invenció terén mélyebbre már nemigen lehetett volna süllyedni. A Japánból érkező "horroráramlat" legalább akkora vérátömlesztést hajtott végre a zsáneren, mint annak idején tette ugyanezt Itália a westernnel. Míg az amerikai direktorok a dobhártyaszaggató ijesztgetésben hittek és a vásznon össze-vissza rohangászó tiniket próbálták meg becserkészni, addig japán kollégáik lassítottak a tempón és a fejszét lóbáló emberrémek helyett álomszerű víziókat úsztattak a moziba, ahol a megmutatás, felfedés helyett a sejtetés lett a lényeg.
Öngyilkosságba kerget a Kör megrajzolója
Film
Hideo Nakata szellemei nem hazudnak - látták meg a Ringuban rejlő potenciált a tengerentúlon. A koreai-amerikai Roy Lee cége, a Vertigo Entertainment el is kezdte sebtében árulni az ázsiai forgalmazásban sikeres japán horrorokat, a nagy stúdiók pedig kaptak az alkalmon, szemezgettek kedvükre. Hideo Nakata Körje az elsők között került átoperálásra. Gore Verbinski hangsúlyokat máshová helyező produkciója után a japán mester megkapta a lehetőséget, hogy rémtörténetének második részét az Egyesült Államokban is leforgassa. Sikerrel tette ezt, így csak idő kérdése volt, hogy mikor érkezik egy újabb, amerikai vagy európai felhívás egy szellemtáncra.
Ha hinni lehet a legfrissebb információknak, Hideo Nakata legközelebb az 1967-ben Dublinban született Enda Walsh Chatroom című színművét adaptálja. Walsh nem ismeretlen a hazai színházba járó közönség előtt. A Vígszínház 1999 végén színpadra állította a Diszkó disznók című darabját, sőt egy évvel korábban az International Buda Stage-ben Walsh saját társulatával (és ugyanezzel a darabbal) vendégeskedett.
A színműíró darabjai általában a jelen szociális, politikai, társadalmi problémáira keresnek választ. Ebben a tekintetben nem lóg ki a sorból a Chatroom sem, amely hat, egy internetes chatszobában találkozó fiatal történetén keresztül olyan kérdésekkel foglalkozik, mint a magára hagyott ifjúság, a depresszió és az erre adott válaszok, valamint az öngyilkosság.
A 2008-as torontói filmfesztivál Discovery-díjával kitüntetett Hunger című film forgatókönyvét jegyző Walsh maga szállítja a szkriptet Hideo Nakatának, aki a tervek szerint 2009 tavaszán vág bele a forgatásba. A színészekről egyelőre nem tudni semmit.