Az orosz néző nehezen viseli a Taxidermiát

Film

(MTI) - Az orosz néző számára elviselhetetlen a Taxidermia rendezőjének, Pálfi Györgynek a kísérletezése a féktelen nemiség, az okádások és az önfeldarabolás képi ábrázolásával - vélte egy orosz kritikusnő a Moszkvai Nemzetközi Filmfesztivál (MIFF) Világpanoráma ciklusában, versenyen kívül bemutatott magyar groteszkről.
A Vremja Novosztyej hétfői számában Aljona Szolnceva feltételezte, hogy az orosz közönség (amely különbözik a nyugatitól) nem is látta volna szívesen a MIFF versenyében ezt az újbarbár mozidarabot, amelyben három magyar nemzedék tagja űzi az érzékiség kultuszát.
Az orosz kritikusnő a legérdekesebbnek az evőbajnok szocart stílusban, elszabadult fantáziával megformált alakját találta a végletekig karikatúraszerű filmben, amely arról szól, mennyire gyenge az ember: elragadják és végül halálba viszik a kísértések, köztük a kéjsóvárgás, a falánkság és a dicsőségvágy.
Az Utro internetes lap (www.utro.ru) szerint magyar mozi másik pólusán helyezkedik el Goda Krisztina vígjáték-melodrámája, a Csak szex és más semmi, amelyet az emberi múltat mumifikáló Pálfi-filmmel egy időben, vasárnap késő este vetítettek le először a MIFF Nemzeti sikerek című ciklusában, szintén versenyen kívül.
Könnyű és friss mozi a moziban - írta az Utro Goda filmjéről, megjegyezve, hogy játszik benne Csányi Sándor is, aki a "magyar klasszikus" Szabó István által rendezett és a MIFF-versenyben is induló Rokonok főszereplője is. A Rokonokat pénteken mutatják be a vasárnap záruló fesztiválon.