Perez Hilton: a blogger, akit Hollywood imád gyűlölni

Film


perezhilton.jpg
Forrás: smh.com.au

(MTI/AFP) - "Lehet rám azt mondani, hogy undorító vagy vulgáris vagyok, de kikérem magamnak, hogy hazugnak nevezzenek" - jelentette ki a Floridában élő kubai emigráns szülők 29 éves gyermeke, aki Mario Lavandeira néven jött a világra.
    A borostás, hol sárga, hol narancs színű, hol kék hajjal pompázó, vállaltan homoszexuális, feltűnő öltözékekben pompázó Lavandeira eredetileg színész akart lenni, de nem sikerült neki az áttörés Hollywoodban. Perez Hiltonként azonban "márkanév" lett. Története 2004 szeptemberében kezdődött, amikor létrehozta a gazdagoknak és a hírességeknek szentelt blogját. Nevét a hollywoodi éjszakák királynője, Paris Hilton ihlette.
    A PerezHilton.com-on rózsaszínű háttérrel láthatók a sztárok fotói, ügyetlenül megfogalmazott kommentárokkal. Mariónak nincsenek gátlásai, különösen nem az ízléstelenség terén. Például egyszerűen "ledisznózta" Victoria Beckhamet, mert egyszer azt állította, hogy a hírességekről író bloggereknek "nincs szívük". Tom Cruise és Katie Holmes kislánya, Suri fejére rendszerint "földönkívüli" antennákat rajzol. A fiatal sztárok többnyire az orruk alatt fehér porral, vagy pedig habzó szájjal jelennek meg. Az egyik ifjú Oscar-díj-jelöltről pedig, újabb hollywoodi tabut döntögetve, keresetlenül leírja: "Ne erőlködj, mindenki tudja, hogy köcsög vagy".


perez_hilton_1.jpg
Paris és Perez Hilton

    Egyes csillagok perrel fenyegették, de ez sem állítja meg Perez Hiltont. Most, hogy saját állítása szerint blogját naponta több mint 8 millióan látogatják, önálló műsort akar indítani a VH1 zenei tv-csatornán. Még a mértékadó ComScore Media Metrix szerint is legalább 2,6 millióra tehető az egy nap alatt rákattintók száma, és ezáltal bekerült az Egyesült Államok 10 legnépszerűbb szórakoztató internetes oldala közé.
    Mario azt állítja, hogy napi 17 órát dolgozik, miközben egy remekül felépített hálózat szállítja neki folyamatosan a pletykákat. Mindebből nem kis haszonra tesz szert: a The New York Times szerint népszerűségének köszönhetően hetente 45 ezer dollárnak megfelelő reklámfelületet ad el oldalán.
    És lehet, hogy a sztárok szeretik, ha sértegetik őket? Néhány héttel a Victoria Beckhammel való virtuális összecsapás után Perez Hiltont meghívták az NBC tv-csatornára, hogy meginterjúvolja a Spice Girlt. Azóta már jó barátok, és a blogger maga is téma lett a paparazzóknak.
    "Hozzájárultam ahhoz, hogy megváltozzon a hírességekről szóló hírek fogyasztásának módja. Az emberek nem akarják megvárni a magazinok következő számát, hanem azonnal tudni akarják, ha történt valami és én ezt szállítom nekik" - mondja Mario.