Réz András szerint hiányoznak a bátor, meghatározó filmek

Film

(MTI) A vasárnap öt Oscarral, köztük a legjobb film és a legjobb rendezés díjával jutalmazott A némafilmes a filmesztéta szerint mindenféleképpen "mókás" alkotás, de a film elismerése azt is jelzi, hogy "furcsán fest a filmpiac". Olyan, mintha kiszorulóban lennének a meghatározó, fajsúlyos filmek, és a kisebb jelentőségűek foglalnák el a helyüket ? fogalmazott.

 
A Michel Hazanavicius rendezte francia fekete-fehér némafilmről megjegyezte, hogy "az voltaképpen Az ének az esőben újragondolása". Az Oscar-díjak jelentősége csökkent, túl gyorsan futnak ki a moziból a filmek, előfordulhat, hogy már nem is vetítenek egy alkotást, amikor elnyeri az Oscart, míg korábban az Amerikai Filmakadémia díja akár egy teljes évre képes volt műsoron tartani egy-egy produkciót ? emlékeztetett Réz András.
 
Mint elmondta: a hagyományosan vett mozi ma már a tizenévesek világa lett. A komolyabb, morálisan provokáló filmek a televízióba szorultak, ahol van felnőtt közönségük. Réz András a legjobb film kategóriában szereplő kilenc alkotás között nem látott nagyszabású vállalkozást. "Vissza fogjuk sírni a Szerelmes Shakespeare-t vagy az Amerikai szépséget" ? fűzte hozzá.
 
A vígjátékok közül Woody Allen Éjfélkor Párizsban című munkáját emelte ki, mint említette: a legjobb eredeti forgatókönyv Oscar-díjával jutalmazott Allen elég sokat kölcsönzött a Picasso kalandjai című svéd alkotástól.
 
Összefoglalóan úgy értékelte az Oscar-gálán szereplő produkciókat, hogy azok "nem bátrak", hatásuk rövid távú. "Hiányzik belőlük az ambíció, hogy túléljék magukat."