Scorsese vs. Cameron

Film

Martin Scorsese már életében klasszikussá vált, és valószínűleg jó néhány filmje a mozitörténeti pantheon állandó darabja. A Taxisofőr, a Dühöngő bika vagy az Aljas utcák alkotója, aki Robert De Nirót és Ellen Burstynt is Oscar-díjhoz segítette, és hét jelölés után A tégláért maga is átvehette a legnagyobb filmes elismerést, most új kalandba kezd: túl akarja szárnyalni James Cameront. 

Mint arról korábban beszámoltunk: készülő új filmje, a Hugo Cabret (a The Invention of Hugo Cabret című képeskönyv adaptációja) a múlt század elején Párizsban játszódó, mesés-fantáziadús szürreális történet lesz, mely 3D-ben készül. 

A stáb egyik tagja az elmúlt héten ? megszegve ezzel a szerződésben vállalt titoktartási kötelezettséget ? úgy nyilatkozott, hogy a rendező határozott célja: túltenni az Avataron. A film számára ugyanis az ARRI kameragyártó cég új, különleges 3D-kamerarendszereket fejlesztett ki, és mivel ezek a vadonatúj digitális műszerek igen súlyosak, a forgatókönyv viszont elképesztő kameramozgásokat ír elő, új kameramozgatási technikákat is kialakítottak. 

A forgatás helyszíne emiatt máris úgy néz ki, mintha a résztvevők egy sci-fiben járnának: a két, párhuzamosan elhelyezett kerék közé épített kameraszerkezetekből egyes jelenetekben 23 teljes készlet veszi körül a főszereplőket, azaz Jude Law-t, Ben Kingsley-t, Sacha Baron Cohent és az 500 nap nyárban, illetve a HA/VER-ban megismert kamaszcsodát, Chloe Moretzet.