Spártaiak után démonölő szamuráj

Film

Miközben többek közt a Batman-t, a Daredevil-t és a Sin City-t jegyző Frank Miller hamarosan a rajzolóasztal mögül átül a rendezői székbe, hogy leforgassa első egészestés moziját Will Eisner legismertebb figurájából, Spirit/ Denny Colt-ból, Hollywoodban tovább lovagolják a Sin City keltette és a 300 (világszerte 430 millió dollár körül mozog a bevétel) dagasztotta hullámokat.

A Variety híre szerint a Warner Bros. nemsokára újabb Miller-képregényt adaptál, mégpedig az alkotó egyik korai munkáját, a Ronin-t, mellyel Amerikában a '80-as években széles körben ismertté vált a manga stílus. Az 1983-84 között hat füzetben publikált képregény - aminek a jogtulajdonosa elsőként a képregények történetében maga a szerző volt és nem a kiadó DC Comics - egy szamurájról, Roninról szól, aki a 21. századi New York-ban éled újjá, abban a városban, amit jelenleg különböző frakciók uralnak, és mutáns lakják. A szamuráj célja, hogy megtalálja egykori tanítója kardját és elpusztítsa a szintén újra felbukkant démont, aki a 13. században megölte mesterét.

A projektről egyelőre még nem sok mindent lehet tudni, ellenben a film rendezője már megvan. A Franciaországban született, sorbonne-i egyetemen jogot hallgatott Sylvain White ugyan eddig nem sok mindent tett le az asztalra, de vizuális tehetségét szinte mindenki kiemeli. Díjnyertes rövid és reklámfilmek tucatjait dirigáló White hazánkban a videotéka búvárok számára lehet ismerős, ő jegyzi ugyanis a csak DVD kijött Örökké tudom, mit tettél tavaly nyáron című alkotását, legutóbb pedig az Egyesült Államokban januárban bemutatott, utcai táncosok világában játszódó Stomp The Yard-dal keltett negatív visszhangot, elsősorban a kritikusok körében. A 14 millió dollárból kihozott és már több mint 60 milliót fialt mozi rendezője a Variety-nek elárulta, hogy minden más projektet félredob és a közeljövőben csakis a Roninra koncentrál.

A lelkesedés, a vizuális tehetség tehát már megvan, csak várni kell. Addig is érdemes elmerengeni, hogy nem lett volna-e szerencsésebb az eredetileg kinézett Darren Aronofsky-ra bízni a mozit, aki egyébként épp a napokban kotyogta ki a Guardiannak adott interjúban, hogy valamikor életet szeretne lehelni egy régóta dédelgetett filmötletébe, mely Noéról szólna, kicsit másként, pontosabban máshová helyezve a hangsúlyt, mint az a Bibliában olvasható.