Suttogó propaganda segíti majd az Egek urát

Film

Első hallásra a kerettörténet nem is túl bizalomgerjesztő: a George Clooney által alakított főhős a kirúgások specialistája; az a dolga, hogy jogilag támadhatatlan módon vezényelje le a leépítéseket. "Nem túl valószínű, hogy a nézők a gazdasági válság közepén azért mennének moziba, hogy lássák, amint kirugdalják az embereket. Inkább felemelő történetekre vágynak, vagy el akarnak menekülni a valóság elől" ? fejtegette a Los Angeles Timesban Russell Schwartz marketingszakértő, korábbi stúdiófőnök. 

A Paramountnál mégsem estek kétségbe, mert bebiztosították magukat arra az esetre, ha az Egek ura nem lenne kasszasiker. A film mindössze 25 millió dollárból készült, Clooney ugyanis lemondott szokásos megagázsija nagy részéről: csak akkor jut a pénzéhez, ha az Egek ura magas bevételt hoz. 

S bár 40 milliót költenek a produkció marketingjére, a film népszerűsítésének oroszlánrészét a nézőkre bízzák. Az első héten csupán 12 nagyvárosban mutatják be a filmet, és karácsonyig fokozatosan növelik a kópiaszámot, abban bízva, hogy aki már látta, másoknak is ajánlani fogja. A film ugyanis hiába tartalmaz 25 igazi interjút valóban kirúgott emberekkel, a hangsúly azon van, megtalálja-e a főhős a szerelmet és önmagát ? a keserű csomagolás tehát édes meglepetést rejt. 

Az Egek urát ? eredeti címén az Up in the Airt ? a korábbinál tervezettnél valamivel korábban: 2010. február 18-án mutatják be a magyar mozik.